בעקבות דיווחים בעולם, בדגש על בריטניה, ובעקבות בקשת משרד הבריאות ממנהלי קופות החולים ובתי החולים לדווח על מקרים בילדים עם דלקת כבד חדה מסיבה לא ידועה, הובאו הערב (רביעי) לידיעת משרד הבריאות 12 מקרים של ילדים שאושפזו בחודשים האחרונים בשני בתי חולים, שערי צדק ושניידר, וייתכן ומתאימים להגדרת המקרה. מהמשרד נמסר כי הדיווחים נמצאים בבדיקה

כזכור, אתמול משרד הבריאות הבהיר לא התגלו בישראל מקרים של דלקת כבד חדה בקרב ילדים. ההבהרה הגיעה בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי על מקרים מן הסוג בעולם, ממקור לא ידוע. מתחילת השנה התגלו בבריטניה כ-70 מקרים - וחלק מהילדים נזקקו להשתלת כבד. 

משרד הבריאות בארץ בחן זאת מול איגוד רופאי הילדים ואיגוד רופאי זיהומיות ילדים ועדכן כי לא היו מקרים בישראל. בהתאם, יצאה הנחיה רשמית מטעם המשרד למנהלי קופות החולים ובתי החולים, לדווח על כל מקרה.

לפני כשלושה שבועות, נשמעה אזהרה מפני התפרצות נגיף הפוליו. ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הזהירה מפני התפרצות הנגיף ואמרה: "אנחנו לחלוטין בהתפרצות של פוליו במדינה, היא מגיעה מכיסים לא מחוסנים והיא מתפשטת. יש כנראה הרבה מאוד ילדים שנדבקו. אין ספק שזה קורה בגלל חוסר חיסון, השנתיים האחרונות תרמו לזה אבל הכיסים של חוסר החיסון היו גם קודם, אוכלוסיות שלא התחסנו".