רשויות הבריאות באירופה הודו כי עדיין לא ידועה הסיבה להתפרצות של דלקת הכבד החריפה בקרב ילדים, עם יותר מ־70 מקרים רק בבריטניה ועוד מקרים בארבע מדינות אירופיות נוספות, כמו גם בארה"ב. הסוכנות לביטחון בריאותי בבריטניה דיווחה כי היא חוקרת 74 מקרים של דלקת כבד חריפה שהתגלו בילדים מאז ינואר האחרון.

הדיווחים הראשונים הגיעו בתחילת החודש מסקוטלנד. המקרים היו בילדים בריאים בני פחות מ־10. כעת ידוע על 49 מקרים באנגליה, 13 בסקוטלנד והיתר בווילס ובצפון אירלנד. גם המרכז האירופי לבקרת מחלות ולמניעתן עדכן כי זוהו מקרים נוספים בדנמרק, באירלנד, בהולנד ובספרד, שם נמסר על שלושה מקרים מאומתים של ילדים בני שנתיים עד 13. כמו כן, זוהו תשעה מקרים של הדלקת בקרב ילדים בני שנה עד 6 במדינת אלבמה בארה"ב.

על פי הרשויות באירופה, עדיין בוחנים את הסיבה להתפרצות הנוכחית. בדיקות קליניות ואפידמיולוגיות העלו את החשד כי מדובר בגורם מידבק, אולם הוא לא זוהה, ובדיקות מעבדה שללו את האפשרות לדלקות כבד מסוג C ,B ,A או D.

כמו כן, הבדיקות לא זיהו קשר כלשהו לחיסוני הקורונה. מבין 13 החולים שאותרו בסקוטלנד, רק שניים היו מאומתים גם לנגיף הקורונה, חמישה היו עם אבחון שלילי ועוד שניים היו חולים בשלושת החודשים שלפני ההידבקות בדלקת הנוכחית.