סערת הסלמונלה בשוקולד: גורם במשרד הבריאות תוקף היום (שני) את התנהלות המשרד סביב פרשת הסלמונה בשטראוס-עלית. הגורם אומר כי "זו הייתה טעות לחכות לסוף החג. דווקא בימים כאלה, הצריכה של המתוקים גבוהה והייתי מצפה מהאחראים על הנושא לפרסם הודעה מיד כשיש חשד". 

הגורם הוסיף כי "אני מבין את הרצון למנוע פאניקה, אבל אני מעדיף להיות זהיר מאשר לגרום לאנשים לחלות. צריכים לברר מתי בדיוק התגלה החשד ולהבין מדוע הסתירו. מדובר כאן בבריאות של אנשים ואסור לנו לזלזל בזה".

חברת שטראוס (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
חברת שטראוס (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

כאמור, בענקית המזון קיבלו אינדיקציות על קיום חיידק הסלמונלה בחומר הגלם במפעל שנסגר כבר ביום רביעי שעבר. עם זאת, התוצאות התעכבו בגלל החג והגיעו רק אתמול. לפי שעה, לא ידוע למשרד הבריאות על נפגעים שצרכו את מוצרי השוקולד של החברה.

מוקדם יותר היום הודיעה חברת שטראוס כי בעקבות חשש לחיידק הסלמונלה במספרים מוצרי שוקולד של עלית, המוצרים יורדו מהמדפים. בין המוצרים הרבים שבהם קיים החשש - "רבע לשבע", "פסק זמן", "פרה", "בלונדי", "עד חצות", "אגוזי", "כיף כף", "פריכיות", ו"אנרג'י". משרד הבריאות עודכן בפרטים, המפעל נסגר וחברת המזון ביקשה שלא לצרוך את המוצרים. בתוך כך, אחרי ההודעה מניית שטראוס התרסקה בבורסה.