בעקבות ההנחיה להסיר גם את הגלידות של שטראוס מהמקררים, ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית, מספקת המלצות כיצד אפשר להכין ביחד עם הילדים גלידה או שלגון ביתי בריא. "גלידה ביתית זו הגלידה הכי בריאה והכי מומלצת, כי שולטים בחומרים שמהם היא מורכבת", ציינה אבל ופירטה כמה אפשרויות להכנת גלידות בריאות.

גלידה מפירות העונה: אפשרי לשלב בה את פירות העונה מעוכים בבלנדר בתוספת תפזורת שקדיה, וכך יש בה גם שומן צמחי בריא וגם סידן וברזל.

גלידה על בסיס חלב וקקאו: במקביל, אפשר להכין גלידה המורכבת מחלב עם קקאו או שוקולד מומס, גבינה או יוגורט וקצת סילאן או סוכר מומס – ובכך מקבלים גם תוספת של סידן וחלבון. הגלידה יכולה לשמש כאן כארוחה בפני עצמה במקום ארוחת ערב, אולם מומלץ לצרוך אותה רק פעם עד פעמיים בשבוע ולא יותר.

שלגונים טבעיים ביתיים: אפשרי לקחת מיץ גזר טבעי עם קצת סוכר ולימון, מיץ תפוחים טבעי או כל מיץ פירות, אפילו תערובת של פירות, ולהקפיא בכוסות עם מקל. כך מקבלים שלגון שגם מכיל ערכים תזונתיים בריאים וגם מופחת בקלוריות.

גלידה טבעונית: אפשרות נוספת טבעית ובריאה היא לרכוש בחנויות טבע גלידות מטופו. הטופו מכיל כמויות גבוהות של ברזל וסידן, ולרוב גלידות אלו אינן מכילות חומרים משמרים וצבעי מאכל.