בריאות פה לקויה עלולה לגרום לבעיות חמורות במקומות אחרים בגוף, ומאידך יובש בפה עלול להיות סימן למחלות אחרות. זה נכון לפעמים יובש בחלל הפה הוא רק סיטואציה חולפת או שנגרמה מסיבות רגעיות, אך לעיתים יובש מתמשך הוא סיבה מספיק מוצדקת כדי לבחון מה הגורם לו, והאם הוא מסוכן. 

ד"ר אזאד איירומלו, מומחה ברפואת שיניים מבריטניה, הסביר כי הגוף שלנו מסובך להפליא וכי חלקים שונים קשורים זה בזה, על אף שאנחנו לא תמיד מבינים זאת. "יובש בפה יכול להעיד על בעיות במקומות אחרים. זה יכול להתבטא בתסמינים כמו תחושת דביקות בפה, יובש, כאבי גרון, קשיים בלעיסה או בבליעה או אפילו ריח רע מהפה", הסביר. 

לדבריו, תסמינים אלו יכולים להיות קשורים לסיטואציות פשוטות כמו נחירות, עישון או צריכת אלכוהול, אך לעיתים הם מעידים על משהו חמור הרבה יותר. כמה מהמחלות שמשפיעות גם על בריאות הפה הן סוכרת, שבץ, HIV, אלצהיימר ותסמונת סיוגרן. 

"כשאתם מבקרים אצל רופא השיניים, אנחנו לא דואגים רק לבריאות הפה שלכם. אנו מאומנים לזהות כיצד בעיות מסוימות רחבות יותר. חיוני לפקוח עין מקרוב על הבריאות ואם מבחינים בסימפטומים מתמשכים של יובש בפה עליכם לבחון זאת מול רופא המשפחה שלכם", הסביר ד"ר איירומלו.