ההסתדרות הרפואית פתחה הבוקר (חמישי) בשביתה של 24 שעות, זאת במחאה על האירועים האלימים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים ובמרכז הרפואי לגליל בנהריה. במהלך השביתה בתי החולים יופעלו במתכונת שבת וחג למעט התחומים שהוחרגו, וכן יושבתו מרפאות הקהילה של קופות החולים, למעט מרפאות תורניות לטיפול במקרים דחופים.

בין הצעדים שההסתדרות דורשת היו הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה - זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, מסר: "הודענו זה מכבר שלא נקבל עוד אירועי אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו למגפה של ממש. אסור שחייהם של הרופאים והרופאות יהיו להפקר, והשביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה. ככל שממשלת ישראל לא תאמץ באופן מיידי את הצעדים הנדרשים להגברת הביטחון האישי של הצוותים הרפואיים, לא נהסס להחמיר את הצעדים".

במקביל לכך, בשעות הבוקר תערך עצרת מחאה מיוחדת בהדסה הר הצופים. פרופ' ציון חגי מסר: "דמם של הרופאים והרופאות לא יהיה להפקר, וככל שהממשלה לא תנקוט בצעדים מיידיים לא נהסס להחריף את הצעדים".

שר החוץ, יאיר לפיד, הביע תמיכה במחאתם. "מחזק הבוקר את צוותי הרפואה בבתי החולים ובקופות החולים", כך כתב בעמוד הטוויטר שלו, "האלימות נגד צוותים רפואיים, שכל חייהם מוקדשים לטיפול והצלת חיים היא תופעה חמורה ובלתי נסבלת. נעשה הכל כדי למנוע ולטפל בחומרה בכל פגיעה בהם. הצוותים ראויים להערכה, כבוד ותודה".

ביום שני האחרון, בני משפחה של מטופל שנפטר בבית החולים הדסה הר הצופים תקפו את אנשי הצוות הרפואי. מתחקור ראשוני עולה כי בני המשפחה, תושבי מזרח ירושלים, הגיעו למקום והחלו להתפרע ולתקוף את אנשי הצוות. אחד מבני המשפחה, בשנות העשרים לחייו, נעצר ונלקח לחקירה בתחנת שלם. מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת וכי צפויים מעצרים נוספים של מעורבים שנמלטו מהמקום.

אתמול, בני משפחתו של רוכב אופנוע בן 28 שנהרג ניסו להתפרץ אל תוך חדר ההלם של המרכז הרפואי לגליל שבנהריה. עשרות בני המשפחה שהתפרעו אף היכו אנשי אבטחה ואנשים נוספים ששהו במקום. בעקבות המקרה הוזעק לבית החולים כוח משטרה מתוגבר. המאבטחים, שחשו כי הם נמצאים במצב המסכן את חייהם, נאלצו להשתמש בגז פלפל, כדי לגרום להוצאתם של המתפרעים מחדר המיון. מספר אנשי אבטחה נפצעו באורח קל.