משרד הבריאות פרסם היום (חמישי) דוח מדידה של סקר חווית המטופל במחלקות אשפוז בבתי חולים כלליים. סקר זה מבוצע אחת לשנתיים מאז 2014, כחלק מתוכנית לאומית של סקרי חווית המטופל שאגף השירות של המשרד מוביל.

%80 מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מבתי החולים עם ציון של בין 8-10, כאשר 81% מהמטופלים מוכנים להמליץ על בית החולים בו היו מאושפזים. 88% הרגישו שהם מטופלים בידיים טובות. ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל כאשר 85% העידו כי קיבלו מידע ובהירות הסברים.

סקר בתי החולים של משרד הבריאות (צילום: באדיבות משרד הבריאות)
סקר בתי החולים של משרד הבריאות (צילום: באדיבות משרד הבריאות)

שני מרכזי על זוכים לציונים הגבוהים רמב"ם ובילינסון עם ציון מסכם של 87%, זאת לצד בתי החולים הקטנים: הכרמל, בני ציון, מעייני הישועה והשרון. בתי חולים הנצרתיים כמו האנגלי והמשפחה הקדושה, זוכים לציונים גבוהים מאוד: %91 ו-%92 בהתאמה.

פרופ נחמן אש, מנכל משרד הבריאות מסר על הדוח: "משרד הבריאות רואה חשיבות רבה במתן שירות מצוין לכלל המטופלים. ניכר כי גם בתקופת הקורונה מרבית בתי חולים הצליחו לשמור על שביעות רצון גבוהה של המטופלים ואף להשיג שיפור נוסף. זאת על אף ההתמודדות של בתי החולים עם הקורונה, תוך צמצום וסגירה של מחלקות פנימיות ועומס על הצוותים המטפלים".