בין אם אתם אנשים אופטימיים וחייכנים או דווקא פסימיים, ככל הנראה אתם לא מחייכים מספיק. לידיעתכם, ה-16 במאי הוא תחילת חודש החיוך הבינלאומי, מה שמספק עבורכם עוד סיבה טובה לפתוח את הפה ולחשוף את השיניים היפות שלכם לסובבים אתכם. כמה זמן זה מספיק? לפחות 7 דקות ביום. 

מומחה לבריאות הפה ואורתודנט באחת המרפאות המובילות באירופה, ד"ר חאלד קאסם, הסביר בריאיון לאתר החדשות Daily Mirror, מדוע חשוב לחייך. "היתרון העיקרי של חיוך הוא שהוא מפחית מתח", פתח ד"ר קאסם. לדבריו, הפה שלנו משפיע על רמת הלחץ בגופנו יותר ממה שאנו חושבים. תוכלו לראות זאת בתופעות כמו נעילת הלסת או חריקת שיניים לא רצונית.

חיוך, אומר ד"ר קאסם, מגביר את כמות האנדורפינים בגופנו ומוריד את רמות הקורטיזול, לכן הוא יגרום לכם להרגיש טוב יותר גם אם תחייכו ללא כל סיבה. בנוסף לכך, החיוך משחרר דופמין ובכך מגביר את ייצור הנוגדנים במערכת החיסונית של האדם, כך שהוא יתרום לכם בשמירה על בריאותכם. 

ד"ר קאסם הבחין שחיוך, וצחוק במיוחד, יכולים להפחית את קצב הלב והנשימה, וכך גם את רמת לחץ הדם. אם הצלחנו לשכנע אתכם אפילו קצת, תשכחו למשך שבע דקות ביום את כל הצרות – ופשוט תחייכו.