טרגדיה בחיפה: ד"ר שאדי אסלן, בן ה-34, התמוטט ומת היום (שבת) מדום לב במהלך עבודתו במרכז הרפואי בני ציון בעיר. צוותי הרפואה בבית החולים ביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, אולם נאלצו לבסוף לקבוע את מותו. אסלאן, מתמחה בכירורגיה במקצועו, הותיר אחריו  ילד ואשה בהריון.

המשפחה התבשרה על מותו בתדהמה גדולה בסביבות הצהריים. הלוויתו צפויה עוד הערב. ״זו טרגדיה גדולה מאד״, אומר לוואלה! פואד עווד, ראש המועצה המקומית מזרעה, ״מדובר בבחור מוכשר מאד, מוכר מאד ואהוב מאד על כל תושבי הכפר שהיינו מאד גאים בהשגיו״. מבית החולים נמסר: "זו טרגדיה גדולה ואנו כואבים ועצובים מאוד ומשתתפים בצערה של המשפחה". 

בית חולים בני ציון  (צילום: ויקיפדיה)
בית חולים בני ציון (צילום: ויקיפדיה)

בשנת 2019, התמוטט ומת ד"ר אורן זוסמן ז"ל באמצע משמרת בבית החולים בילינסון. בעקבות כך, פתחה משפחתו בפרויקט מימון המונים להצבת 100 עמדות דפיברילטורים ברחבי הארץ. הגיוס הוכתר בהצלחה. אלמנתו, מעיין זוסמן, סיפרה בריאיון ל"מעריב": לא כולם צעירים כמו אורן, אבל יש רבים בני 50 ו־60, שיכלו לזכות לעוד שנות חיים. מוות מהתקפי לב הוא מוות שלא עושה רעש. הסיפור שלנו עלה לכותרות כי זה אחרת כשרופא עובר את זה או ספורטאי. אבל בפועל 30 איש עוברים את זה בכל יום, בין אם זה נהג המונית או עובד ההייטק שנפל בחניה". 

מקרה דומה התרחשה כשנתיים קודם לכן, לאחר שרופא ילדים בשנות ה-30 לחייו התמוטט ומת במהלך עבודתו בבית החולים רמב"ם. הרופא ככל הנראה מת מצניחה דרמטית ברמת הסוכר בדם.