משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי הוא ממליץ לשוב ולעטות מסכות בחללים סגורים, ובפרט בהתקהלויות בכלל חלל. ההמלצה מתפרסמת ברקע העלייה בתחלואה בישראל שנרשמת בימים האחרונים כאשר היום אובחנו 5,817 מאומתים לנגיף בישראל.

"זו הדרך להפחית הדבקות בקהילה ולשמור על אוכלוסיות הסיכון והמבוגרים, אשר פגיעים במיוחד לתחלואה קשה ותמותה מפני הנגיף", נמסר בהודעת המשרד, "בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה, ויחד איתה נרשם זינוק גם בתחלואה הקשה. אנחנו רוצים לשמור על השגרה - אבל גם על הבריאות. 

פרופסור זרקא: "התגלה בישראל וריאנט קורונה חדש". צילום (ארכיון): לע"מ

"על כן - אנחנו מבקשים מכם להקפיד לעטות מסכה בחללים סגורים, לא כי זה חובה - אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת", הוסיפו ממשרד הבריאות, "עטיית מסכה היא פעולה פשוטה, אי הנוחות היא שולית לעומת התרומה והיכולת לעבור את העלייה הזו בשלום ובמינימום תחלואה קשה ונפטרים. על כולנו להקפיד - לשמור על עצמנו ועל אחרים".

כאמור, מספר המאומתים היומי לקורונה ממשיך לעלות, ומספר החולים הפעילים עלה ל-28,316 איש. יחד עם זאת, מספר החולים שמצבם קשה נותר יציב ועומד על 100, מתוכם רק שני חולים מחוברים לאקמו. כמו כן, עלייה נרשמה גם במקדם ההדבקה שעלה ל-1.51 - לראשונה מאז גל האומיקרון בחודש ינואר, מה שמעיד שהנגיף בהתפשטות נרחבת.