ההסתדרות הרפואית הכריזה הערב (שלישי) על שביתה בת יומיים , זאת בעקבות תקיפת הרופאה בקופת חולים בבאר יעקב באמצעות מוט ברזל על ידי מטופל. מטעם ההסתדרות נמסר כי  השביתה תכלול את כל בתי החולים ומרפאות הקהילה בישראל ותתקיים במתכונת שבת בלבד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופסור ציון חגי, מסר בתום ישיבת חירום של ההסתדרות הרפואית: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח".

"כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש", הוסיף. בישיבה חזר פרופ' חגי על הדרישה לתגבר גם את מערכי האבטחה במרפאות הקהילה.

כזכור, הממשלה אישרה את בקשת שר הבריאות ניצן הורוביץ להציב עמדות שיטור בכל בתי החולים בארץ. על פי הצעתו של שר הבריאות שוטרים יוצבו בקביעות ב-28 בתי חולים, וכן יכלול תקציב הפעלה שנתי בהיקף של כ-20 מיליון שקלים. השר הורוביץ מסר: "את האלימות כלפי הצוותים הרפואיים צריך למגר ומהר - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. אחות שעוסקת בהצלת חיים היא לא שוטרת ולא צריכה לחשוש שיכו אותה. יש לנו אפס סובלנות לאלימות בבתי החולים".

כאמור, השביתה מגיעה על רקע אירוע האלימות החמור בקופת חולים בבאר יעקב, במהלכה הותקפה רופאה באמצעות מוט ברזל על ידי מטופל. הרופאה שנפגעה פונתה אל המרכז הרפואי "שיבא" ב"תל השומר" לקבלת טיפול. לאחר טיפול רפואי של הצוות במיון, הוגדר מצבה של הרופאה כקל. היא מתקשרת עם סביבתה ונדרשת להמשך בדיקות נוספות. התוקף אשר נעצר ע"י משטרת רמלה, הועבר לחקירה ובכוונת המשטרה להביאו מחר לדיון בבית המשפט לצורך בקשה להארכת מעצרו.

יו״ר הסתדרות האחיות אילנה כהן : ״אנחנו במצב חירום במערכת הבריאות . ׳פיגוע האלימות׳ שהתרחש אתמול הוא חלק מהתגברות מגיפת האלימות במערכת הבריאות . לא ניתן להמשיך כך , האלימות הפכה איום של ממש על בטחונם של האחים והאחיות ועובדי מערכת הבריאות. חיים להילחם באלימות  ביד קשה, בנחישות ובמהירות , זה רק עניין של זמן עד לרצח הבא של אח אחות או עובד מערכת הבריאות״.

פרוספר בן חמו, יו״ר וועד עובדי כללית: ״האלימות במערכת הבריאות כלפי העובדים הפכה להיות ממש מגיפה והתקיפה הקשה של הרופאה אתמול בבאר יעקב היא חציית קו אדום  שאי אפשר לשתוק עליה. זה בנס  לא  נגמר  במוות. העובדים שלנו הם לא הפקר. מחר נשבית את הפעילות של כלל המרפאות ובתי החולים בדרישה לשים סוף לאלימות כלפי אנשי מערכת הבריאות ולהקצות משאבים מיידים ולהחמיר את הענישה ע״מ  לעצור את המגיפה הזו. חייבים להגן על עובדי קופות החולים״

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "המרכז הרפואי שיבא מזועזע ומגנה בתוקף את התקיפה הברוטאלית, עומד לצידה של הרופאה, קופת חולים כללית וכל הצוותים הרפואיים". 

מטעם מרשם - ארגון המתמחים לרפואה בישראל נמסר: "אסור לנו להשלים עם התמונה המזעזעת הזו! פשוט אסור! כולם הבטיחו לטפל באופן מיידי באלימות נגד צוותים רפואיים, ומיהרו להצטלם לוחצים ידיים עם עוד פוליטיקאים על עוד במה! ובינתיים הרופאות והרופאים ממשיכים להיות חשופים ומותקפים בביה"ח ובמרפאות".

עוד נמסר: "עוד 'שביתת אזהרה' בהתראה של יומיים מראש זה מעט מידי ומאוחר מידי. אנחנו קוראים להסתדרות הרפואית להכריז על שביתה כוללת ומיידית החל מרגע זה ועד שרשויות המדינה יישמו את מה שצריך כדי שהרופאות והרופאים יפסיקו להיות שק חבטות".