הלילה יורד, סוללת הטלפון עומדת להיגמר, ואתם נכנסים למיטה להיטען לקראת עוד יום חדש שיגיע. כמובן בלי לשכוח לחבר גם את הטלפון הנייד למטען, שחס וחלילה השעון המעורר לא יצלצל או חמור מכך נבלה יום שלם בלי חבר הכיס האלקטרוני שלנו. אז אתם מטעינים את הטלפון, מניחים אותו על השידה שליד המיטה, ושוקעים לשינה עמוקה עמוקה. ופה בדיוק מתחילה הבעיה. 

בשיחה עם פרופסור רפי קרסו הוא סיפר לנו כי ככלל, לישון בסמוך לטלפון הנייד שלנו היא לא טובה. "זה בעצם אומר שאנחנו מכורים לטלפון", טען המומחה. שינה ליד טלפון אומרת שאנחנו מוכנים באיזשהו מקום לפצל את הקשב ולהיות דרוכים למקרה שנקבל שיחה או הודעת SMS. כשמתוך כדי שינה אנו שומעים את ה"טינג" הקטן של מסרון שהגיע, אנחנו עונים למסרון אפילו מתוך שינה, וממשיכים לישון מבלי אפילו לזכור שעשינו זאת, מה שמעיד על ההתמכרות שלנו למכשיר הנייד. 

אז אם סיכמנו שלישון בסמוך לטלפון הנייד שלנו זו החלטה שמזיקה לבריאותנו, קל וחומר שלישון בצידו כשהוא מחובר לחשמל זו החלטה גרועה אפילו יותר. הטלפון מפיץ קרינה, ועל אף שטרם נקבע אם היא גורמת לסרטן המוח או לא, אין ספק שהיא משפיעה על מערכת העצבים. וככלל, התדירות החשמלית של כל מכשיר חשמלי פועל ומשדר לסביבה יכולה להשפיע על המוח. צריך לזכור שקרינה של טלפון סלולרי היא אמנם בלתי מייננת ובכל זאת הרבה חוקרים חושבים שייתכן והיא יכולה לגרום לסרטן.

כמובן שמאוד חשוב להרחיק את הטלפון מראשם של ילדים, כיוון שככל שהמוח נמצא יותר במצב צעיר והתפתחותי, כך ההשפעה עליו גדולה יותר. "עד אחרי גיל ההתבגרות רצוי לא לישון בכלל ליד טלפון", המליץ פרופ' קרסו. לדבריו, מגיל מבוגר הסכנה תהיה קטנה יותר, וככל שהמוח זקן יותר יש בו הרבה פחות תאים שיכולים להיות מושפעים מהקרינה. 

טענה נוספת שציין המומחה, שהגיעה מארגון הכבאים האמריקאי שהזהיר מטלפון מחובר למטען ליד המיטה, או אפילו מתחת לכרית, היא שטלפון כשהוא מחובר למטען עלול לגרום לשריפה. ואתם כבר לא צריכים שנסביר לכם את הנזק שהאש יכולה להביא איתה.