מדי קיץ מיליונים ברחבי הארץ ייהנו לפחות פעם אחת משחייה בבריכה לקצת כיף בשמש החמה. ועל אף שמדובר בדרך מצוינת להילחם בטמפרטורות הגבוהות, בריכות ציבוריות עלולות להיות גם סכנה בריאותית גדולה. אם גם אתם מתכננים ללכת להתרחץ במים המתוקים בחודשי הקיץ הקרובים, כדי שתדעו מה אורב לכם בתוכם:

כמה עושים פיפי?
על אף שנראה שמדובר בהרגל שרבים יפסיקו לעשות ככל שיגדלו, מבוגרים רבים מודים שהם מטילים את מימם בזמן שהייה בבריכה. למעשה, סקר משנת 2012 שנערך על ידי המועצה לאיכות ובריאות המים בארה"ב, מצא כי 1 מתוך 5 מבוגרים העיד כי עשה פיפי בבריכה הציבורית. ועל אף שמאוד מפתה לשחרר את הצרכים בתוך המים, למומחים יש מסר ברור: אל תעשו את זה. 

כנראה שיש גם צואה בבריכה
דו"ח אחרון של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מצא כי 1 מכל 8 בריכות ציבוריות, ג'קוזי או פארק מים נסגרו בגלל הפרות בריאות, כולל מים מלוכלכים יתר על המידה. הסיבה השכיחה ביותר – שאריות צואה של ילדים שסבלו משלשולים או הידר שליטה בסוגרים. יתרה מכך, מחברי הדו"ח טענו כי חיתולי השחייה אינם מונעים לחלוטין את צואת השתן או הפתוגנים הזיהומיים. 

חלק מהחיידקים עמידים בפני כלור
אמנם הכלור נועד כדי להרוג את החיידקים שעלולים לגרום למחלה, אך זה לא תמיד המצב. הכימיקל מחסל את רוב החיידקים תוך דקות, אך חלקם כמו קריפטו למשל, יכולים לחיות במי בריכה במשך מספר ימים. 

רוב האנשים לא מתנקים לפני השחייה
אותו הדו"ח של מועצת איכות ובריאות המים בארה"ב מצא כי כמעט 70% מהאנשים לא מתקלחים לפני שחייה בבריכה, מה שמוסיף למספר החיידקים במים. "שחייה אינה תחליף לרחצה ויותר מדי אנשים מתייחסים לבריכה כאל אמבטיה משותפת. זה אמנם נשמע מנוגד להיגיון, אך חשוב להתקלח לפני כניסה לבריכה כדי להתחשב בשאר המתרחצים".