פיצה - אולי המאכל הכי אהוב, הכי טעים והכי פופולרי ברחבי העולם כולו. מדובר בשכבות מדויקות של בצק פריך, רוטב טעים וגבינה מותכת, כשמעליהם עוד תוכלו להוסיף את התוספות האהובות עליכם. ועל אף שרבים מאיתנו רק שומעים על פיצה ובלוטות הרוק שלנו מתחילות לפעול, רבים נמנעים מהמאכל בשל כמות הקלוריות הגבוהה שיש במאכל. לשם כך, ד"ר מאיה רוזמן סיפרה בתוכניתה ברדיו 103FM דווקא על היתרונות של המאכל האהוב, כך שפעם הבאה תוכלו לאכול אותו ללא רגשות אשם. 

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה: "במשולש אחד של פיצה יש בממוצע 9 גרם חלבון, כמות זו דומה לכמות החלבון שיש בחצי גביע גבינה לבנה. במשולש פיצה יש גם מעל 200 מ"ג סידן. תוספת של גבינה כפולה עשויה להכפיל את כמות הסידן במשולש פיצה אחד ל־400 מ"ג, חצי מתצרוכת הסידן היומית לילד בגיל 4-8. במוצרלה אין צבעי מאכל סינתטיים שמזיקים לבריאות, אלא צבעי מאכל טבעיים אנאטו המופקים מכרוב סגול/גזר/סלק. בחלק גדול מגבינות המוצרלה אין בדרך כלל גם חומרים משמרים. במוצרלה כמעט שאין לקטוז, סוכר החלב שרבים רגישים אליו. ברסק העגבניות יש כמות יפה של ליקופן, אחד מנוגדי החמצון החזקים ביותר. הוא יעיל במניעת מחלות רבות, במיוחד נגד קטרקט, ונגד סרטן הערמונית".

וכיצד ניתן לשדרג בריאותית את המאכל האהוב? "בדרך כלל הערך התזונתי גבוה יותר בבצק דק במקום עבה, כי עדיף כמה שפחות קמח, בעיקר לבן, והתוספות היותר בריאות הן זיתים, שיש בהם חומצות שומן חשובות, או פלפל אדום שהוא עתיר בוויטמין C שדרוש לספיגת הסידן מהגבינה של הפיצה, וגם אחרי חימום הפיצה נשאר הרבה מהוויטמין", טענה המומחית והבהירה: "אמנם במשולש פיצה עם בצק עבה וגבינה כפולה 400 קלוריות, ומי מסתפק באחד? ארוחה של 2-3 משולשי פיצה מגיעה לכמות קלוריות של יום דיאטה שלם. אבל, על פי חישובי שקילת הבצק והתוספות, במשולש אחד עם בצק דק כ־150 קלוריות בלבד".