שבוע לאחר ביקורת הפתע שערך משרד הבריאות במפעל "סנפרוסט", זאת בעקבות חלקי בעלי חיים שהתגלו במוצרי המפעל, ממצאי הביקורת פורסמו היום (שני) על ידי משרד הבריאות. על פי הממצאים, משרד הבריאות הודיע כי "תוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה שיפור".

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע גם כי פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי איכילוב, ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ופרויקטור הקורונה, ישמש כיו"ר ועדת הבדיקה מקצועית, שתבחן את תהליכי הייצור ואבטחת האיכות במפעל סנפרוסט. הוועדה אשר גמזו יעמוד בראשה, מונתה על ידי תנובה והיא תכלול צוות של אנשי מקצוע חיצוניים ופנימיים מדיסציפלינות שונות, לרבות מומחה אבטחת איכות בינלאומי, טכנולוגי מזון בכירים, מנהל מחלבת אלון תבור לשעבר, מנהל מפעל סנפרוסט ועוד. החברה עדכנה את משרד הבריאות על מינויו של פרופ' גמזו. 

ממצאי הבדיקה המלאים: 

1. נמצא שתוכנית בטיחות המזון והבקרה העצמית של המפעל טעונה בחינה מחודשת ושיפורים, החל משלבי המיון והימנעות מהימצאות של גופים זרים במוצרים.
2. נמצא ששלבי המיון למניעת נוכחות גופים זרים במוצרים טעונים תגבור של עובדי בקרה ממיינים בכל השלבים החל משלב האיסוף של התוצרת בשדה ולכל אורך שלבי הייצור. 
3. בנוהל תלונות של המפעל כתוב שאוספים כל ממצא מהחי שמתגלה בעקבות תלונה, כאשר בפועל לא מתבצע איסוף של כל ממצא אלא רק ממצאים שהוגדרו במפעל. על המפעל לחדד את נוהל התלונות.


על פי משרד הבריאות, המפעל צריך להמשיך ולפעול "בכל הרמות ובכל המישורים - משלב הגידול בשדה ועד שלב תיעדוף רכישת ממיינת אופטית נוספת, זאת על מנת להמשיך ולפעול לצמצום והפחתה של המצאות גופים זרים במוצאים ובכלל". בנוסף, משרד הבריאות קבע כי המפעל עדיין נדרש להמשיך בתחקור האירועים וגורם השורש, לרבות ולאחר היוועצות עם גורמים ומומחים בינלאומיים בתחום.

מסנפרוסט נמסר בתגובה לממצאים: "אנו מודים למשרד הבריאות ומברכים על כל ביקורת, שתאפשר לנו להמשיך ולהשתפר. אנו לוקחים ברצינות את ממצאי הביקורת, וכבר התחלנו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות לשיפור התהליכים במפעל".