מכבי שירותי בריאות הודיעה היום (שני) על פתיחת מבצע חיסוני שפעת לחורף 2022/23 לחבריה; נפתחו היומנים לזימון תורים, והחיסונים יינתנו במרפאות האחים והאחיות ובמרכזים הרפואיים ברחבי הארץ. 

בכיר במערכת הבריאות: "השפעת נעדרה מחיינו וגרמה לנו להיות פחות מוגנים"
הגרון כואב ויש לכם נזלת? כך תדעו אם חליתם באומיקרון או בשפעת

האחות הראשית של מכבי שירותי בריאות, תמי אלקלעי, מסרה בתגובה: ״אנו עדים לחורף קשה מבחינת תחלואת שפעת בחצי הכדור הדרומי ובאוסטרליה בפרט. משכך אנו צופים לתחלואת שפעת משמעותית גם בישראל בחורף הקרוב", הזהירה. "מחלה השפעת, על אף התפיסה הציבורית, עלולה להיות קשה ולהביא לסיבוכים שונים ואף לתמותה, בעיקר בקרב אוכלוסיות בסיכון, בין ביתר: קשישים, חולים כרוניים, ילדים ותינוקות ונשים הרות. הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני השפעת ולמנוע את סיבוכיה האפשריים היא באמצעות התחסנות. החיסון בטוח ויעיל ואנו ממליצים לכלל האוכלוסיה, בדגש על אוכלוסיות בסיכון, לגשת ולהתחסן״.

ניתן לזמן תור כבר כעת לקבלת החיסון באתר ובאפליקציה של מכבי או דרך המוקד הטלפוני ב-3555*.

גם קופת חולים 'כללית' פתחה את מבצע חיסוני השפעת לחורף: 1,125,000 חיסונים הוזמנו, מתוכם חיסונים בתרסיס לאף וחיסונים מיוחדים לבני 65 ומעלה, וכבר מיום רביעי הקרוב ניתן יהיה לזמן מועד לחיסון בכל הפלטפורמות.
 
מתוך דבריה של רות ברוך, מנהלת מבצע החיסונים וראש אגף סיעוד בחטיבת הקהילה: "אנו מגיעים לחורף בתקופה שבה הקורונה נמצאת אמנם באירעות נמוכה, אך עדיין קיים חשש מפני גל נוסף. לכן חשוב להתחסן כנגד שפעת על מנת להימנע מתחלואה צולבת, כך נהיה מוגנים באמצעות חיסון יעיל אשר מפחית משמעותית מחלה ותחלואה קשה. רצוי לזכור כי עונת השפעת השנה, בחצי הכדור הדרומי, מתבטאת בתחלואה רבה וקשה מהרגיל, דבר המלמד על חשיבות ההתחסנות".

החיסונים יינתנו במרפאות כללית בפריסה ארצית, במרכזי בריאות האישה ובמרכזי בריאות הילד. 

כמו בשנים קודמות, החיסון מיועד לכלל האוכלוסייה מעל גיל 6 חודשים, בדגש מיוחד על אנשים בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת: חולים במחלות כרוניות, בני 50 ומעלה ובמיוחד מעל גיל 65, פעוטות בגיל חצי שנה ועד שנתיים, אנשים עם עודף משקל, נשים הרות ולאחר לידה ועובדי מערכת הבריאות.