מחקר ייחודי שנערך באיכילוב ובחן את השפעת העבודה בתנאים המורכבים של מגפת הקורונה בבית חולים, מצא כי רופאים צעירים (סטאז'רים) פיתחו תסמינים נפשיים חמורים כתוצאה מעבודה במחלקות הנגיף. 

תודו שלא חשבתם על זה: כך סגרי הקורונה השפיעו על הקופים

חולה קורונה אותר בסניף איקאה בסין: הלקוחות נמלטו בבהלה | צפו בתיעוד

במסגרת המחקר נוצר קשר עם כל הרופאים הסטאז'רים שעבדו באיכילוב בשנת הקורונה הראשונה, ממרץ 2020 ועד פברואר 2021 - 145 במספר, והממצאים היו מדאיגים: כמעט מחצית מהסטאז'רים (47%) דיווחו על תסמיני דיכאון או חרדה בעוצמה משמעותית בעקבות העבודה במחלקות קורונה ורופאים אלה גם נטו לפתח תסמינים פוסט טראומטיים.

החוקרים גילו שסטאז'רים אלה גם פיתחו תסמיני שחיקה משמעותיים, על אף העובדה שזו שנת עבודתם הראשונה במערכת הבריאות, בעיקר תחושה של "מותשות רגשית" ותחושות של ניתוק. כ-11% מהסטאז'רים דיווחו על כך שניסו להסתייע בקנאביס או באלכוהול על מנת לצלוח את התקופה המורכבת. 

"הממצאים האלה מדאיגים", אומר ד"ר רועי שר-אל, מתמחה במערך הפסיכיאטרי באיכילוב שהוביל את המחקר, "הם מראים את חומרת הפגיעה באוכלוסיית הרופאים הצעירה ביותר, זו שאמורה להיות בעלת המוטיבציה הגבוהה ביותר לעסוק ברפואה. הממצאים מחייבים התייחסות של קברניטי מערכת הבריאות, להגנה על רופאים צעירים אלה בעתות משבר".