אתמול נחשף סיפור מטריד, לאחר שאישה שעברה טיפולי פוריות גילתה שהעובר שהוחזר לה לא שלה, ומשרד הבריאות פתח ועדת חקירה בנושא. עו"ד מיכאל אלנתן, מומחה לרשלנות רפואית, התארח היום (חמישי) בתוכניתם של אריה מליניאק וליאת רון והתייחס למקרה: "בסוף אנחנו מדברים על תביעות נזיקיות - אנחנו מדברים על פיצוי, על נזק ומה הוא הנזק. יש פה הבדל גדול מאוד אם העובר בסוף יראה אור וייוולד, לבין מצב שבו תתבצע הפלה. אם אנחנו נהיה במצב שבו העובר ייוולד אז הפיצוי למשפחה יהיה כזה שיכול להגיע למיליונים, בהנחה ומדובר בנכויות קשות ביותר".

"הפיצויים הללו ילכו לאישה שילדה את העובר או שנשאה ברחמה את העובר וכמובן, פיצוי נוסף יינתן גם לכאב וסבל של האישה האחרת שהעוברים שייכים אליה. גם היא תקבל פיצוי כזה או אחר, קשה להעריך את זה כי אתה מגיע לשופטים וכל שופט מעריך את זה בצורה שונה אבל זה מקרה מזעזע, פשוט מזעזע", הוסיף.

אלנתן נשאל איך ניתן לבצע הפלה בתינוק שלא שייך להורים, והשיב: "מעבר לעובדה הזאת שגם אם בסוף ההורים הביולוגיים יימצאו וגם אם בסוף הם יגידו 'כן אנחנו מסכימים לביצוע הפלה', השאלה היא אם משרד הבריאות יאשר את ביצוע ההפלה מכיוון שיש תנאים מסוימים שעל בסיסם אפשר לאשר הפלה, ואם הגברת לא תעמוד בתנאים האלו היא לא תוכל לבצע הפלה גם אם כולם ירצו בזה". 

הוא הדגיש את הייחודיות של המצב: "לא מדובר פה במצב שיש אובדן של העובר בגלל שהצוות הרפואי היה לא בסדר. פה יש סיטואציה שבה הכניסו את האישה לסיטואציה שבה היא צריכה להחליט האם היא רוצה לבצע את ההפלה כן או לא ואם היא תבצע את ההפלה בוא נאמר שייגרמו לה נזקים נפשיים מאוד מאוד קשים".