מחדל ההפריה: לאחר שבית החולים אסותא בראשון לציון הודיע בסוף השבוע כי נמצאה מטופלת בעלת סבירות גבוהה לאירוע והיא איננה בהריון, היום (ראשון) נמסר כי בביה"ח פועלים להשגת האישורים לביצוע בדיקות נוספות ביחס למטופלת - משפטיים ורפואיים. 

כאמור, בהמשך לצמצום רשימת עשר המטופלות אשר לגביהן קיימת סבירות נמוכה להחלפת עובר, ההתקדמות בימים אלו נעשת בעיקר במטופלת המדוברת. מאסותא נמסר כי אנשי הצוות מקיימים מאז היוודע האירוע קשר הן עם המטופלת שברחמה נמצא העובר, והן עם המטופלת שנמצאה בסיכון גבוה לקשר עם המקרה, לצורך המשך בדיקה ובירור.

בתוך כך, לצורך קבלת האישור הנדרש מבית המשפט, אסותא יזמה פנייה מיידית למשרד הבריאות לקבלת תמיכה וסיוע, על מנת שתהליכים אלה יבוצעו במהירות האפשרית. "אסותא ראשון לציון מצרה על הדאגה והעומס הרגשי שנגרמו למטופלות בעקבות האירוע הנדיר, ופועלת בכל הכוח, עם כל המשאבים הנדרשים, על מנת להביא לסיום הבדיקות ולייצר וודאות ושקט לכלל המטופלות  ונמשיך לעדכן בשקיפות לגבי הנעשה", נמסר מביה"ח. 

כזכור, אתמול משרד הבריאות הנחה את הנהלת אסותא שלא לקבל מטופלות חדשות למחלקת ה-IVF (הפריה חוץ גופית) של בית החולים, בשל האירוע החריג במסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. המקרה נודע מבית החולים אסותא ראשון לציון, והוא מתייחס לאירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית.