בעיה נפוצה ולא מדוברת
על פי הנתון העולמי הגבוה שפרסם האיגוד האמריקאי לאורולוגיה, כ-52% מהגברים בגילאי 40 ומעלה מוגדרים עם בעיות זקפה ברמות שונות. מרבית הגברים הסובלים מהפרעות זקפה מתביישים לדבר על זה ולגשת לטיפול מתאים עקב החשיפה הנדרשת לצורך כך בפני אנשי מקצוע שונים. הפתרון למניעת מבוכה ואי טיפול מגיע בזכות פיתוח רפואי מהפכני המאפשר לכל גבר שסובל מבעיות באון הגברי ליהנות מטיפול יעיל, דיסקרטי ונוח, אשר מטפל בשורש העניין ולא בסימפטומים בלבד. 

מהם הגורמים העיקריים לזקפה חלשה? 
במצב תקין, כשנוצר גירוי מיני מתגברת זרימת הדם אל האיבר והוא ממלא את הפין, ובמקביל נחסם ליציאה ממנו על מנת לגרום להזדקרות. כאשר קיימת הפרעת זקפה בכל רמה שהיא, מנגנון חסימה זה לרוב אינו פועל כראוי, הדם "בורח" חזרה החוצה והזקפה לא נשמרת. הסיבות המרכזיות לתפקוד לקוי של המנגנון שנועל את הדם:

  • מחלות רקע כגון סוכרת, בעיות לבביות ויתר לחץ דם אשר לכולם מכנה משותף - בעיות בכלי הדם, אשר מונעים הישמרות הזקפה עקב הפרעות פיזיולוגיות. 
  • רקע פסיכוגני - למשל דכאון, מתח או חרדת ביצוע. 
  • הזדקנות טבעית של הגוף  - החל משנות ה- 20 לחיי הגבר, כמו מרבית הרקמות הגוף גם רקמת הטוניקה בפין מתחילה להיחלש, הלחץ על הורידים הולך ופוחת ו"בריחת" הדם מתגברת. נוסף על כך, עם השנים פוחתת גמישות העורקים והיצרות שלהם מאיטה את כניסת הדם אל הפין ובהתאמה גם נוקשות הזקפה פוחתת. 

לא משנה מהי הסיבה לתפקוד לקוי בחדר המיטות, הדבר משפיע לרעה על הרוב המוחלט של הגברים הסובלים מבעיה זו ועשוי להוביל לדיכאון, חרדת ביצוע, תחושת ירידה בערך העצמי ומתח נפשי. 

עד היום, אלה אשר רצו לטפל בבעיות זקפה נאלצו להיחשף בפני רופאים, לעבור מסכת בדיקות ושאלונים רפואיים פולשניים, להגיע בראש כפוף לרוקח וליטול תרופה אשר מציעה טיפול סימפטומטי לחלוטין, ממש כמו לקחת כדור לכאב ראש מבלי לטפל בשורש הבעיה.

הפתרון שיאפשר לך להיות ספונטני ודיסקרטי  (צילום: FREEPIK)
הפתרון שיאפשר לך להיות ספונטני ודיסקרטי (צילום: FREEPIK)

טיפול חדשני המטפל בשורש העניין 
מכשיר רפואי מהפכני בשם Vertica® שפותח על ידי חברת או-מד מדיקל בע”מ, מבוסס על טיפול בהפרעות זקפה באמצעות טכנולוגיית גלי רדיו בתדר נמוך (RF), מאפשר לטפל ולשקם את הרקמות האמונות על המנגנון הזקפתי ובכך מסייע בשיפור וחיזוק הזקפה מהשורש, ללא תרופות וללא צורך במרשם רופא. 

המכשיר פותח על ידי דניאל לישינסקי, יזם מנוסה ומומחה בפתרונות הנדסיים חדשניים, מהנדס אלקטרוניקה ומחשבים בוגר הטכניון, אשר פיתח בעבר מספר פתרונות רפואיים מבוססי RF. מרבית הסטארטאפים בהם היה לו חלק משמעותי בהצלחתם, כבר הונפקו והפכו לפורצי דרך בתחומם. 

לשדרג את הזקפה מבלי לצאת מהבית    (צילום: vertica )
לשדרג את הזקפה מבלי לצאת מהבית (צילום: vertica )

חדר כושר לאיבר - כיצד פועל המכשיר? 
המכשיר, אשר מולבש על האיבר בעת הטיפול, מייצר אנרגיית גלי רדיו שממוקדת באמצעות אלגוריתם חכם בשכבה של רקמת הטוניקה, אותה רקמה אשר אמונה על נעילת הדם באיבר  על מנת לשמור על נוקשות הזקפה. אנרגיה זו יוצרת חום אשר מעודד תהליכי חידוש של הרקמות ומחזיר אותן לתיפקוד טוב יותר.

מדובר במכשיר רפואי לשימוש ביתי בצורה דיסקרטית, בעל אישור מטעם משרד הבריאות, אשר עבר ניסוי קליני ראשוני ביחידה לנוירו-אורולוגיה בביה"ח רמב"ם בהובלת פרופסור אילן גרינולד. 

אחד היתרונות הבולטים של השימוש במכשיר הוא הספונטניות. ממש כמו בחדר כושר, ניתן להתאמן ולחזק בזמן החופשי (3 טיפולים בשבוע החודש הראשון ו-2 טיפולים בשבוע בחודש השני ולרדת לפי הצורך לפעם בשבוע בהמשך) ללא צורך לתזמן עם האקט עצמו. 

תוצאות הניסוי הקליני בו נבדק המכשיר
בניסוי הקליני השתתפו גברים אשר סבלו מרמת תפקוד זיקפתי נמוכה עד בינונית. כ-89% מהם דיווחו על שיפור בזקפה במהלך 14 שבועות של טיפול ומרביתם אף דיווחו בהמשך על נוקשות חזקה של הזקפה בעת גירוי מיני גם 6 חודשים לאחר סיום הניסוי. 

בימים אלו נערכת החברה לתחילת ניסוי קליני מקיף נוסף, בארצות הברית, כחלק מתהליך ההגשה ל-FDA, כשבמקביל נחתמו הסכמים להפצת המכשיר ביפן, סין ומדינות נוספות. 

המכשיר ניתן לרכישה אונליין באתר האינטרנט של החברה עם משלוח שמגיע עד בית הלקוח בצורה דיסקרטית ונוחה. ניתן להיוועץ עם נציג בטלפון 04-9036999.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

מחייך  הפתרון שיאפשר לך להיות ספונטני ודיסקרטי (צילום: FREEPIK)
מחייך הפתרון שיאפשר לך להיות ספונטני ודיסקרטי (צילום: FREEPIK)