מזונות מסויימים, כשאוכלים אותם על בסיס קבוע, עלולים להשפיע על איכות חיי המין שלנו, הן לחיוב והן לשלילה. לדברי ד"ר פלורנס קומיטה, מנכ"לית מרכז קומיטה לרפואה ובריאות, "חוסר תפקוד מיני הוא בעיה סבוכה, ששכיחותה עולה עם הגיל, אבל התזונה יכולה לשחק תפקיד גדול בנושא, בדיוק כמו בגרימת מחלות כרוניות".

במילים אחרות, המזונות הגרועים ביותר ללב, ללחץ הדם ושעלולים לגרום לסוכרת, הם אלה שעלולים לפגוע באיכות חיי המין. במקרים רבים, קשיים בגירוי אצל נשים ובאין אונות אצל גברים עלולים לא רק לעורר תסכול במיטה, אלא גם להוות סימנים מקדימים להתפתחות של מחלות כרוניות. כולסטרול גבוה, פלאק בשיניים או זיהום עלולים להפריע לזרימת הדם בעורקים שמגיעים לאיברי המין. גם סוכרת משפיעה על כלי הדם ופוגעת בעצבים ומשפיעה על התחושה בעור ומפחיתה את הגירוי. 

אז מה לא כדאי לכם לאכול כדי לא להסתכן בפגיעה בחיי המין שלכם? 

1. מזון מעובד וסוכרים - לדברי ד"ר דבורה מתיו, תזונה מרובת סוכר, כמו בלחם מחיטה לבנה, מאפים, צ'יפס ומשקאות ממותקים גורמים לבעיות מיניות רבות. "צריכת סוכר גבוהה מגבירה את הסיכוי לסוכרת, שמובילה לאין אונות ודיכוי בטסטוסטרון, אומרת מתיו ומוסיפה כי חוסר היכולת לקבל זיקפה היא בעיה שכיחה בחולי סוכרת מסוג 2. לעתים קרובות היא נגרמת מרמות סוכר גבוהות, שפוגעת בעצבים ובכלי הדם. 

צריכת מזונות מעבודים כמו מאפים מקמח חסר סיבים עלולה לגרום לדלקות, שמורידות את החשק המיני בגברים ובנשים. 

2. עוף מטוגן (Buffalo wings) - אוכל מטוגן הוא אמנם טעים, מלאים בשומן רווי ובשומן טראנס, שנקשרו למחלות לב, סוכרת ולחץ דם גבוה. כל המחלות האלה עלולות לגרום לוסר תפקוד מיני. 

3. בירות וקוקטיילים - ישנם כמה משקאות שעלולילם לגרותאותנו ולערור את החשק המיני, אבל מחקרים הראו ששתיית יתר מפחיתה שת הגירוי המיני ועלולה להקשות על הגעה לאורגזמה. מחקר מ-2018 מצא כי נשים דיווחו על פחות סיכוך וגינאלי לאחר ששתו אלכוהול. 

4. פופקורן במיקרוגל - אכילת פופוקרן מול הטלוויזיה עלולה להפריע במיטה. "הציפוי השומני בשקיות הפופקורן למיקרוגל עשוי מכימקלים שמפריעים להורמונים ועלולים להורידאת רמת הטסטוסטרון. 

5. בשר אדום שמן - אכילת יותר מדי שומן רווי מבשר אדום ומחלב עלולה לגרום לגופנו לייצר יותר כולסטרול LDL, שעלול להגביר את הסיכון למחלות לב. "אחד הגורמים השכיחים לאין אונות הוא היצרות כלי הדם", אומרת ד"ר קומיטה. "מה שיכול לקרות לכליהדם שמביאים דם ללב יכול בהחלט לקרות לאלה שמגיעים לאיברי המין". 

6. בשר ממעדניה - בשר זה מכיל סודיום שמשמר את הבשר. הם מלאים במלח ועלולים לתרום ללחץ דם דבוה, שתורם לאין אונות וייצר מיני נמוך.