אנשים רבים שותים משקאות דיאטטיים כדי להפחית את כמות הסוכר, אך נראה שחלופות אלו עלולות להזיק להם יותר מאשר הסוכר עצמו. למרות שהם נראים כמו אופציה בריאה יותר, מחקר חדש מוכיח כי משקאות דיאטטיים אשר ממותקים באופן מלאכותי אינם בריאים יותר מתחליפי סוכר רגילים.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

ה"סאן" דיווח כי המחקר מצא ששתיית משקאות דיאטטיים בגיל ההתבגרות עלולה לפגוע בתפקוד המוח ולהוביל לבעיות זיכרון חמורות לטווח הארוך. החוקרים גילו גם שהממתיקים מאטים את חילוף החומרים בגוף, מה שעלול גם להגביר את הסיכון לסוכרת.

פרופ' סקוט קנוסקי מאוניברסיטת דרום קליפורניה שערך את המחקר, אמר: "הממצאים שלנו לא בהכרח מצביעים על כך שמישהו לא צריך לצרוך ממתיקים דלי קלוריות באופן כללי, הם מדגישים שלצריכה קבועה של ממתיקים מלאכותיים יש השלכות".

במחקר אחר מצאו החוקרים כי ממתיקים מלאכותיים עלולים לגרום לאנשים לסבול מעודף משקל, מכיוון שהם לא מצאו השפעה עקבית של ממתיקים מלאכותיים על ירידה במשקל.

ניסויים שנערכו מצביעים גם על כך שמשקאות דיאטטיים עלולים לפגוע בחילוף החומרים.

משקאות דיאט אינם מכילים סוכר או קלוריות אמיתיים, אבל הם מכילים הרבה תוספים וחומרים מלאכותיים, כולל ממתיקים. המרכיבים הללו מלאים בכימיקלים לא טבעיים שיכולים לגרום לגוף להשתוקק ליותר מזונות עתירי קלוריות ועמוסים בסוכר.