אוהבים לישון? השינה היא פעולה חיונית בחיי היומיום של האדם, ותורמת לבריאותו, שליטה במצב הרוח שלו וכן מהווה תמריץ חשוב לפעילות במשך היום. בעוד שמדענים ברחבי העולם עדיין ממשיכים בחיפוש אחר תרופת הפלא שתשפר את השינה של האדם, חוקרים מחברת Science Alert בחנו מה היא תנוחת השינה הטובה והבריאה ביותר, הכרית הנוחה ביותר, ההשפעה של איכות המזרן על השינה, והאם לטמפרטורת החדר יש השפעה על איכות השינה?

הדו"ח הגיע למסקנה כי שינה על צד אחד, ולא על צד ימין, היא עדיין האופציה המתאימה ביותר לשינה, כאשר צורות אחרות של שינה, יעמיסו מעט על עמוד השדרה. כמו כן, הדו"ח העיד כי בחירת הכרית הנכונה, היא חיונית לשינה טובה בלילה, שכן, הוכח שחוסר תמיכה בראש ובצוואר במהלך השינה, משפיעה קשות על יישורו של עמוד השדרה וגורם לבעיות שירים כמו כאבי צוואר, כתפיים ושרירים.

על כן, החוקרים הסבירו כי החומר ממנו עשויה הכרית אינו משפיע בצורה מלאה על עמוד השדרה, אלא הצורה שלה והגובה שלה. כרית במורת U, תוכל לעזור לשנת לילה ארוכה יותר, וכרית מתגלגלת יכולה להפחית כאבים לפני השינה, לאנשים הסובלים מכאב כרוני. בנוסף, המחקר גם בחן את חשיבותו של איכות המזרן האידיאלי, והגיע למסקנה כיקשה לקבוע את הצורה הוסוג האידיאלי בטווח הארוך. עם זאת, יש להימנע ממזרן נפול שאיבד מהמוצקות שלו, ובעל סימני נזק גלויים.

כמו כן, המחקר בדק גם את החשיבות של טמפרטורת החדר לאיכות השינה. החוקרים הגיעו למסקנה כי הטמפרטורה האידיאלית לשינה היא 18.3 מעלות צלזיוס, מכיוון שטמפרטורות גבוהות יותר יפשיעו על איכות השינה. החוקרים גם המליצו לאפשר זרימה נוספת של אויר צח לתוך החדר, כאשר מרגישים לחות מסוימת. זרימת אוויר טבעי מאפשרת להיפטר מכל החום המצטבר, ומעניקה תחושת נוחות ורוגע במהלך הלילה.

ומה לגבי שתן לפני השינה? המחקר הראה כי ריקון שלפוחית השתן לפני השינה הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שעל האדם לעשות כדי להבטיח לעצמו שינה איכותית. בנוסף, המומחים ממליצים להפסיק משקאות המכילים קפאין כמה שיותר מוקדם, כדי למנוע נדודי שינה או השפעה שלילית על איכות השינה.