המוח האנושי מורכב כמעט מ-100 מיליארד נוירונים שעובדים יחד על מנת לשמר את זריזות מחשבתו של האדם. 

עם זאת, כמו שאר האיברים הגוף, גם המוח עלול לאבד מכוחו ככל שעובר הזמן, כאשר האדם מזדקן ומוצא את עצמו נאלץ לרשום דברים, שוכח פגישות או לא מסוגל לעשות דברים טריוויאלים ללא מאמץ. 

כפי שעולה ממחקר חדש ולמרבה המזל, יש דרכים לשפר את ביצועיו של המוח. פרופסור זיגמונדסון מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה הנורבגית למדע וטכנולוגיה NTNU, סיפר על שלושה דברים מרכזיים: 

1. פעילות גופנית: אם אינך מתעמל, לא רק הגוף נהיה רופס אלא גם המוח; "אורח חיים פעיל עוזר לפתח את מערכת העצבים המרכזית, ולעכב את הזדקנות המוח", ציין הפרופסור. אנשים אשר רוב עבדותם אינה מצריכה תנועה גופנית אקטיבית, צריכים להפעיל את עצמם לאחר סיום יום העבודה, או לפחות לצאת להליכה. 

2. יחסים חברתיים: כפי שהוכח מדעית, מומלץ לפתח קשרים חברתיים רבים עם הסביבה שלנו. "מערכות יחסים עם אחרים ואינטראקציות עם הסביבה תורמים לתהליכים ביולוגיים מורכבים שיכולים לעזור לתפקוד טוב של המוח", לדברי זיגמונדסון. 

3. תשוקה, סקרנות: המרכיב האחרון קשור לטבע האישי, שכן הבסיס והנכונות ללמוד מבטאים את העניין החזק שלנו בדבר מה. בהקשר זה, הסביר זיגמונדסון כי לאורך זמן, הרצון ללמוד דברים חדשים "משפיע על הפיתוח והתחזוקה של הרשת העצבית". הדבר אינו מצריך שינויים עצומים, שכן גם ללמוד לנגן בכלי נגינה חדש יכול להועיל ולספק תוצאות חיוביות.