לעיתים, העיניים שלנו עשויות להראות לנו סימנים לכך שאנו סובלים מבעיות בריאותיות שכלל לא ידענו כי אנו נושאים. שינוי בצורה או בצבע של העין יכולה להעיד על כך שהאיבר נגוע. לדברי עובדת של שירות הבריאות הבריטי, גושים לבנים או צהובים ליד העפעפיים עשויים אף להוות סימן לכולסטרול גבוה.

לדבריה וורד, רמות גבוהות של כולסטרול יכולות להצטבר בדפנות העורקים ולהפחית את זרימת הדם ללב, מה שמגביר את הסיכון להיווצרות קריש ומחלות לב כלילית. בנוסף, עיניים צהובות יכולות להעיד על צהבת שמתפתחת בגוף.

כמו כן, במקרה שצבע העפעף בהיר מהרגיל, הדבר יכול להעיד על אינדיקציה לאנמיה כתוצאה מחוסר ברזל. אנמיה חמורה של מחסור בברזל עלולה להגביר את הסיכון לסיבוכים המשפיעים על הלב או הריאות. נשים בהריון עם אנמיה חמורה נמצאות גם בסיכון גבוה יותר לפתח סיבוכים לפני ואחרי הלידה.

אובדן ראייה חלקי יכול להעיד על אפשרות של פגם בעצבים ובמוח, ואף שבץ מוחי. "אם תנועות העיניים  מושפעות וישנן  בעיות בדיבור, הקפדו לפנות לייעוץ רפואי כדי לוודא שאין סיכון למוח, ציין אחד המומחים בתחום. כמו כן, עיניים נפוחות יכולות להוות אינדיקציה לפעילות יתר של בלוטת התריס.