סידן הוא עמוד התווך ששומר על בריאות העצמות בגוף האדם וממלא לא מעט תפקידים בגוף. אז איך נדע כאשר אנחנו סובלים ממחסור בו? 

סידן, כידוע, הוא המינרל הנפוץ ביותר בגוף. הוא נמצא גם בלא מעט מן המזון אותו אנו צורכים ואף זמין כתוסף תזונה. סידן מהווה חלק ניכר ממבנה העצמות והשיניים, ומאפשר חיות תקינה של הגוף על ידי שמירה על רקמות קשות, חזקות וגמישות. לסידן יש תפקיד חשוב במחזור הדם, בבניית רקמות שונות, התכווצות והרחבת כלי דם, תפקוד שרירים, קרישת דם, העברת מידע במערכת העצבים והפרשת הורמונים, על פי המשרד לתוספי תזונה של המכונים הלאומיים לבריאות בארצות הברית.

איך תדע אם אתה סובל ממחסור בסידן?

בשלב המוקדם, מחסור בסידן עשוי להתפספס בעקבות חוסר בתסמינים כלשהם. עם זאת, הסימפטומים יתפתחו עם התגברות המחסור, כאשר בין היתר הם יכללו: בלבול או אובדן זיכרון, התכווצות שרירים, חוסר תחושה ועקצוצים בידיים, ברגליים ובפנים. כמו כן הם עשויים לכלול דיכאון, הזיות, ציפורניים חלשות וכן שבירות קלות של עצמות.

המחסור בסידן יכול להשפיע על כל חלקי הגוף ולכן גם צמיחה איטית של שיער ועור שביר ודליל הם סימפטומים למחסור בסידן.

כמה סידן מומלץ לצרוך מדי יום?

נשים בגילי 50 ומטה צריכות לצרוך כ-1,000 מ"ג ליום. גברים בני 70 ומטה גם כן. עם זאת, נשים מעל גיל 50 וגברים מעל גיל 70 זקוקים כבר לכ-1,200 מ"ג סידן מדי יום. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מומלץ לא לצרוך יותר מ-2,500 מ"ג סידן ביממה (עד גיל 50) ולאחר מכן עד 2,000 מ"ג ביממה. מזונות עשירים בסידן כוללים יוגורט, ירקות ירוקים, טופו ודגים משומרים.

עבור מי ששוקל לצרוך תוספי סידן לגופו, שימו לב – מגזין Healthline התריע כי שימוש בכדורים אלו לחיזוק העצמות עלולים להכיל סיכונים בריאותיים ובהם גם סיכון מוגבר למחלות לב. ראוי לציין שתוספי סידן עשויים להועיל לכל מי שלא מקבל מספיק סידן מתזונה טבעית. אם אינך מקבל את הכמות המומלצת דרך התזונה שלך, תוספי מזון יכולים לעזור למלא את החסר.

אז מי כן צריך לשקול שימוש בתוספי סידן? צמחוניים, מי שנמצאים תחת דיאטה עתירת חלבון או נדלן, מי שסובל ממצב בריאותי המגביל את יכולת ספיגת הסידן בגופו וכן נשים בגיל המעבר.