בית המשפט המחוזי בלוד הודיע היום (ראשון) כי יעכב ביממה את מסירת תוצאות הבדיקה הגנטית בין העוברית מאסותא להורים שהם בסבירות גבוהה הוריה הביולוגיים, על מנת לאפשר לאישה שנושאת את ההריון ובן זוגה להספיק לערער על ההכרעה בסוגיה לבית המשפט העליון. 

מחדל החלפת העוברים ב"אסותא": תוצאות ההתאמה הגנטית יתקבלו בעוד יומיים
הזוג שסבור כי העוברית שלו מבהיר: אם הבדיקה תאשר זאת - נבקש להרחיקה מהיולדת

בהחלטה נרשם: "לאחר ששקלנו הדברים ועל מנת לאזן כנדרש בין אינטרסי הצדדים, ועל מנת שלא לאיין את עצם האפשרות להגשת בקשת רשות הערעור, מצאנו לעכב את מסירת תוצאות הבדיקה (ככל שיגיעו עד אז) עד ליום 24.10.22 שעה 13:00 בלבד ולא מעבר לכך". 

כזכור, משרד הבריאות עדכן בחודש שעבר על אירוע חריג, במסגרתו אישה בהריון גילתה כי העובר שהוחזר לה בטיפולי הפוריות - אינו שלה. הדיווח התקבל מבית החולים אסותא ראשון לציון, והוא מתייחס לאירוע בו בבדיקה גנטית שנעשתה לאישה בהריון, שעברה החזרת העוברים, התגלה כי היא נושאת עובר שלא תואם לה ולבן זוגה גנטית.

בית המשפט המחוזי בלוד דן במחדל ההפריה וקבע כי תתבצע בדיקת רקמות גנטית על מנת להכריע את זהות הורי העובר. במקביל, ד״ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, הודיעה כי לנוכח ממצאי דוח הבקרה שערך המשרד בבית החולים, היא שוקלת להורות על סגירה מלאה או חלקית של יחידת ההפריה החוץ גופית בבית החולים, שיזומן לשימוע.