ועדת הבדיקה של אסותא קבעה היום (רביעי) כי לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה שהובילה למחדל ההפריה.מנכ״ל משרד הבריאות נועד היום עם ראש חטיבת הרפואה במשרדו, נציב קבילות הציבור, יו"ר אסותא, ראש ועדת הבדיקה, פרופ' רוני גמזו, וחברים נוספים בהנהלת הארגון  כדי לבחון את מתודולוגית הבדיקה למציאת ההורים הביולוגיים.

"נשים טוענות שנעלמו עוברים": צעירה שעברה הפריה באסותא בעדות מטלטלת
"עלייה של 400% בפניות": בהלה בקרב זוגות שהחלו הפריה חוץ גופית עקב המחדל

כזכור, בשעות הצהריים באה לעולם התינוקת שעומדת במרכז הסיפור, כאשר איש אינו יודע מיהם הוריה הביולוגיים. פרופ' שוקי שמר, יו"ר אסותא, התייחס בראיון לחדשות 12 להתפתחויות האחרונות בסיפור. "קרוב לוודאי שישנם עשרות עד מאות זוגות המעורבים בתהליך אבל זה לא בטוח, שכן יש סיכוי שהשתמשו פה בביצית מופרית - כך שאין זיווג עם אמא ביולוגית אחרת, והדברים נבדקים בכל דרך", אמר.

לדבריו, "יש מתודולוגיה, שיטה מסוימת שאנחנו פועלים לפיה - תהליך מורכב בן חמש פעולות לא תלויות אחת בשנייה, ובכל אחת מהן יכלה להתרחש הטעות הקשה", הסביר והדגיש: "אנחנו לא יודעים באיזה שלב התבצעה הטעות, וייתכן שלא נדע מעולם היכן היא התרחשה. אם יהיה צורך, נפנה להורים בסיום הבדיקות ונתייעץ עימם. בסופו של דבר, הם אלה שיצטרכו להחליט האם הם רוצים לבצע בדיקות נוספות ואם לא. זה גם נושא משפטי כי לבדיקות הללו חייב להשיג צו משפטי".

ממשרד הבריאות נמסר כי "מאחר שמדובר בסוגיה מורכבת ובעלת היבטים משפטיים, אתיים ורגשיים, תמשיך הנהלת משרד הבריאות לדון בסוגיה בימים הקרובים וכן יתקיימו התייעצויות עם גורמי מקצוע שונים, וזאת כדי לגבש החלטה על צעדי ההמשך".