אחת הבעיות הרפואיות המציקות ביותר, אשר נוטה להופיע לרוב בגילאים מבוגרים, היא הצורך לקום ולהשתין בלילה, שקוטע את רצף השינה. האם מדובר בדבר נורמלי או בסכנה בריאותית?

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לפי הקרן לטיפול אורולוגי, אם אדם צריך לקום פעמיים או יותר בכל לילה כדי ללכת לשירותים, זה לא נורמלי וזהו סימן ברור לנוקטוריה, ואנו אמורים להיות מסוגלים לישון 6 עד 8 שעות במהלך הלילה מבלי שנצטרך להשתמש בשירותים. השתנה אחת במהלך הלילה היא בגדר הסביר.

נוקטוריה היא מצב שגורם לך להתעורר במהלך הלילה כדי להשתין. מצב זה הופך שכיח יותר עם הגיל, והוא מופיע אצל גברים ונשים כאחד, ומסיבות שונות, על פי מרפאת קליבלנד. ייתכן שרוב האנשים מתעוררים פעם אחת במהלך הלילה כדי להשתין, אך מתן שתן תכוף עשוי להיות סימן לכך שמשהו אחר קורה.

הטלת שתן לילית יכולה להיות קשורה להטלת שתן תכופה במהלך היום או להתרחש מעצמה, חשוב להבחין בין נוקטוריה (כלומר הטלת שתן תכופה ומספר מוגבר של הטלת שתן בלילה) לבין פוליאוריה, כלומר הטלת שתן בכמויות גדולות.

הסיבות לנוקטוריה יכולות לכלול:

  • אי ספיקת לב;
  • בצקת של הגפיים התחתונות (נפיחות של הרגליים).
  • הפרעות שינה, כגון דום נשימה חסימתי בשינה (נשימה נעצרת או נעצרת מספר פעמים במהלך השינה).
  • תרופות מסוימות, כולל משתנים, ועודף ויטמין D.
  • שתיית הרבה נוזלים לפני השינה, במיוחד קפה ומשקאות המכילים קפאין.

הסיבות לאי היכולת לרוקן לחלוטין את שלפוחית ​​השתן יכולות לכלול חסימת שלפוחית ​​השתן, או היפרפלזיה שפירה של הערמונית (בגברים), גידול לא סרטני של הערמונית החוסם את זרימת השתן.