התינוקת סופיה, שנולדה אתמול בשעות הבוקר בבית החולים שיבא תל השומר מרמת גן, מאושפזת עדיין בטיפול נמרץ. היא סובלת מסיבוכים נוספים לאחר הצנתור שעברה כעוברה. להוריה נודע כי בליבה יש סתימה חוזרת במסתם וניתוח דחוף על הפרק. את הפעוטה ניתחו ד"ר כץ אוריאל, ד"ר גור מיינצר ופרופ' בועז וויס.

ועדת הבדיקה של אסותא קבעה: לא ניתן לאתר בוודאות את מקור התקלה
מחדל גורר מחדל: משרד הבריאות - איך הגענו למצב הזה? | דעה

התינוקת, גיבורת פרשת העוברים בעל כורחה, סובלת ממום לבבי חמור ונדיר ביותר. העובדה שאינה תואמת גנטית להוריה התגלתה לאחר שבבדיקות הריון שגרתיות נראה המסתם הראשי בליבה סתום, והלב התנפח. הרופאים המליצו על הפסקת הריון בשבוע 30 אך הוריה החליטו להילחם על חייה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בניתוח נדיר בו השתתפו 20 רופאים והתקיים לפני לידתה, השתתפו כעשרים גופים שונים, בהם ד״ר גראלד טולצר שהגיע מאוסטריה, וביצע את הניתוח ביחד עם צוות מבית חולים שיבא. ד״ר גראלד טולצר הגדיר את חייה כעוברית כ"מאבק הירואי". זהו הניתוח השלישי מסוג זה שהתקיים בישראל בעוברים. שני העוברים הקודמים לא שרדו וסופיה, כעוברה, היתה למעשה היחידה ששרדה את הניתוח ונולדה. 

עו''ד אסף שרעף (צילום: אלבום פרטי)
עו''ד אסף שרעף (צילום: אלבום פרטי)

עו''ד גלית קרנר (צילום: אילן ספירא)
עו''ד גלית קרנר (צילום: אילן ספירא)

עו"ד אסף שרעף, עו"ד גלית קרנר, עו"ד יהונתן קניר מוסרים: "המשפחה מבקשת כרגע שקט כדי להתמודד עם החלמתה של בתם הקטנה. המשפחה מבקשת להודות לבית החולים שיבא על הטיפול המסור 24/7".