מחקר רפואי חדש העלה כי מעשני סיגריות אלקטרוניות נמצאים באותו סיכון לפתח מחלות לב כמו משתמשי סיגריות רגילים. לפי תוצאות המחקר, סיגריות אלקטרוניות גורמות נזק דומה לכלי הדם כמו עישון טבק. 

לפי המחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה ופורסם בכתב העת של איגוד הלב האמריקאי, עישון סיגריות אלקטרוניות פוגע בתפקוד רירית הלב, ובכך חוסר היכולת של כלי הדם להיפתח מספיק לספק ללב ולרקמות אחרות דם. אם כלי הדם נפגעים או אינם יכולים לתפקד כראוי, קשה לחמצן להגיע ללב ולאיברי הגוף.

המתנדבים במחקר כללו משתמשי סיגריות אלקטרוניות לטווח ארוך, מעשני סיגריות רגילים ולא מעשנים. המדענים אספו דגימות דם מכל קבוצה, הכפיפו אותן לתאי כלי הדם שנבדקו ומדדו את שחרור תחמוצת החנקן. דם של מעשני סיגריות אלקטרוניות הראה ירידה הרבה יותר גדולה בייצור תחמוצת החנקן בהשוואה לדם של לא מעשנים, לפי ה"דיילי מייל" הבריטי.

במחקר, עכברים נחשפו לשני גזים עיקריים שנמצאו גם בעשן וגם בסיגריות אלקטרוניות, כמו גם לננו-חלקיקי פחמן כדי להעריך את השפעתם על התרחבות כלי הדם. למרות ההבדלים ברכיבים המרכיבים את תרסיס הסיגריות האלקטרוניות ועשן הסיגריות, החוקרים מצאו כי הנזק לכלי הדם לא נגרם על ידי מרכיב ספציפי של עשן סיגריות אלקטרוניות או אדי סיגריות אלקטרוניות.

במקום זאת, נראה שהנזק נגרם מגירוי של דרכי הנשימה שמשחרר אותות ביולוגיים לעצב הגולגולת, שאחראי על תפקודם של איברים פנימיים לא רצוניים, ואשר פוגע איכשהו בכלי הדם. החוקרים הגיעו למסקנה שדמם של מעשני סיגריות אלקטרוניות כולל מספר אינדיקטורים לאפשרות למחלות לב וכלי דם.