בכל שנה עם בוא החורף, אנחנו רואים עלייה משמעותית בכמויות המטופלים שמגיעים לטיפולי דיקור סיני במרפאות עקב כאבים חריפים, כאבי פרקים, כאבי צוואר וגב עליון ויותר מהכל - כאבי גב תחתון. אחת מהסיבות המרכזיות להופעת הכאב היא קור.

קור ברפואה הסינית יכול לנבוע גם ממקור חיצוני וגם ממקור פנימי. בעוד קור פנימי נובע לרוב מתזונה לקויה (הרבה פחמימות ריקות, סוכרים ומזון מעובד), שגורמת לחוסר תנועה של צ'י ודם, קור חיצוני הוא ביטוי להיחלשות וחוסר תפקוד של מערכת החיסון שלא מצליחה להדוף את הקור מלהיכנס לגוף.

במצבים של קור חיצוני – הקור חודר בהתחלה לאזור הצוואר, לכן הרבה אנשים שמגיעים לטיפול ראשוני יתלוננו על כאבי צוואר ובהמשך על כאבי שכמות וכתפיים. הקור עלול גם לחדור לאזור הגב התחתון ואלו כאבים מכווצים שישתפרו על-ידי חימום של האזור וטיפול מתאים.

במצבים של קור פנימי – הצ'י שלא זורם כפי שהיה במצב תקין, יוצר תקיעות בגוף והיא מתבטאת בכאב כרוני. אנחנו מזהים את זה במצבים של דלקות פרקים שמתחילות במקרים רבים כתוצאה מקור פנימי שלא נותן ליאנג ולצ'י לחמם ולהניע את הזרימה בגוף. ככל שהזמן יחלוף ולא נטפל בקור הפנימי - הבעיה תהפוך לכרונית ומקובעת. לכן, אם אתם חווים כאב שלא חולף כעבור יום יומיים חשוב לפנות לרופא שלכם ובנוסף לבחון אם הרפואה הסינית יכולה לסייע גם לכם בטיפול בבעיה.

איך מטפלים?

הטיפול ברפואה הסינית לקור חיצוני יהיה דיקור המלווה בחימום של הצמח הסיני מוקסה על מנת לשחרר את הקור מהשרירים. חשוב לציין שאנחנו מקפידים להתאים צמחי מרפא או תוספי תזונה באופן אישי לכל מטופל/ת, ואנחנו מדגישים לכל מטופלנו ולקוראים כי אין ליטול צמחי מרפא או תוספים בלי להתייעץ עם מטפל מומחה.

במצב של קור פנימי הטיפול יכלול דיקור סיני בשילוב צמחי מרפא ותזונה מיוחדת שתפקידה העיקרי יהיה להניע צ'י ולחזק את היאנג וכך לחמם את הגוף ולסייע לו להיפטר מהכאבים.

הכותב הוא רכז תחום רפואה סינית ברשת כללית רפואה משלימה