סבב בחירות חמישי בטווח של כשלוש שנים הוא לא דבר של מה בכך, ובדומה לסבבים הקודמים - הנהירה לקלפיות עלולה ליצור התקהלויות וצפיפות רבה. הדבר עשוי לגרום להדבקה במחלות שונות - החל מווירוסים ועד שפעת וקורונה. שישה טיפים שכדאי להכיר - ויסייעו לכם להגן על עצמכם ביום הבוחר:

1. רחיצת ידיים: יש להקפיד על רחיצת ידיים עם מים וסבון למשך 20 שניות לפחות לפני ואחרי כל פעולה כגון מגע עם משטחים משותפים וכניסה לשירותים.  והכי חשוב יש לא לגעת בעיניים, אף או פה ללא ידיים רחוצות.

2. להצטייד בחומר חיטוי לידיים: יש להצטייד בחומר חיטוי נייד, המכיל אלכוהול בריכוז של לפחות 60 אחוזים, אשר יכול לנטרל את החיידקים או הוירוסים. יש להשתמש בו באופן תדיר במיוחד, לאחר מגע עם משטחים משותפים, אכילה, וכניסה לשירותים.

3. חיסונים: יש לקבל את חיסוני השפעת העונתיים שיכולים להגן עליך מפני מחלה רצינית או קשה. כמו כן, לקבל את חיסון הקורונה לפי הנחיות משרד הבריאות במדינה בה אתה חי.

4. ניקוי משטחים עם חומר חיטוי על בסיס אלכוהול: יש לדאוג לניקוי משטחים איתם באים במגע כמו ידיות המושב בו אתה יושב, משטח אכילה שנמצא מולך, חגורת הבטיחות, ידית דלת השירותים והאסלה.

5. עטיית מסכה: נושא עטיית מסכה במקומות סגורים כיכב לא מעט בכותרות במהלך השנתיים האחרות, זאת בשל התפרצות נגיף הקורונה. כידוע, מסכה עשויה להגן עליך מפני הדבקה במחלה נשימתית, אם היית בקרבת אנשים עם מחלות ויראליות נשימתיות. כמו כן, במידה והנך חולה במחלה ויראלית עטית המסכה יכולה למנוע ממך להעביר את המחלה לאחרים. יש לעטות את המסכה בצורה שמכסה גם את האף ואת הפה ללא רווחים בינה לבין הפנים. יש להחליף את המסכה במידה והיא נרטבת או פגומה. יש להוריד את המסכה מצד השרוך ליד האוזניים ולנסות לא לגעת בגוף המסכה בכדי להימנע מחשיפה לטיפות שנמצאות על פני המסכה.

6. להימנע מהתקהלות בזמן העמידה בתור: בזמן ההמתנה להצבעה, יש להימנע ככל שאפשר ממגע פיזי עם אחרים, ולהתרחק ככל האפשר מהאנשים סביבך. בנוסף, יש לעטות את המסכה על הפה והאף לאורך כל שעות ההמתנה, כי בזמן הזה אתה חשוף לטיפות או הפרשות נשימתיות מהאנשים הסובבים אותך.

 הכותב הוא מומחה לרפואת ילדים, מכבי שירותי בריאות מחוז צפון