סובלים מבעיות במעיים? אוהבים שקדים? יכול להיות שמצאנו עבורכם את הפתרון. מחקר חדש שנערך בקינגס קולג' לונדון מצא עדויות לכך שאכילת שקדים, שלמים או טחונים, מועילה למערכת העיכול ועוזרת לפתח מיקרואורגניזמים החיים במעיים, אשר ממלאים תפקיד חיוני בעיכול ומשפיעים לטובה על בריאות האדם.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

במחקר השתתפו 87 מבוגרים אשר העידו כי הם אוכלים פחות מהכמות המומלצת של סיבים תזונתיים וכן העידו כי הם אוכלים חטיפים שאינם בריאים באופן קבוע.  המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות, אחת שהחטיפים שלה הוחלפו עבור 56 גרם שקדים שלמים ליום, שנייה עבור 56 גרם שקדים טחונים ליום, וקבוצת הביקורת אכלה עוגה תואמת אנרגיה כביקורת. הניסוי נמשך ארבעה שבועות.

"חלק מהדרך שבה החיידקים משפיעים על בריאות האדם היא באמצעות יצור של חומצות שומן קצרות שרשרת, כגון בוטיראט, על פי החוקר הראשי פרופסור קווין ווילן, ראש המחלקה למדעי התזונה בקינגס קולג' בלונדון. שומן קצר שרשרת המשמש כמקור דלק לתאים במעי הגס, מווסת את ספיגת חומרי הזנה אחרים במעי ומסייע באיזון המערכת החיסונית.

החוקרים גילו כי החומר החיובי נמצא בכמות גבוהה משמעותית בקרב אלו שאכלו שקדים בהשוואה לאלו שאכלו עוגייה. החוקרים מסבירים שכאשר תאי המעי הגס פועלים ביעילות, הם מספקים מצב אידיאלי לשגשוג המיקרובים של המעי, דופן המעי מתחזק, לא דולף או דלקתי, ומשפר ספיגת חומרי הזנה. 

החוקרים לא הבחינו בהבדל משמעותי בזמן מעבר החומר במעיים, אבל לאלו שאכלו שקדים שלמים היו 1.5 יותר יציאות בשבוע בהשוואה לקבוצות האחרות. ממצאים אלו מצביעים על כך שאכילת שקדים יכולה להועיל גם למי שסובלים מעצירות.