הליכה היא אחד מסוגי הפעילות הגופנית שניתן לתרגל מדי יום, בכל מקום ובכל שעה, מבלי צורך בציוד מיוחד. כעת, נשאלת השאלה - האם עדיף ללכת מהר, או דווקא לאט, וכמה צעדים צריך לעשות ביום?

אלו ההשפעות החיוביות של ההליכה על גוף האדם

1. משפרת את בריאות הלב: הליכה מעלה את קצב הלב, דבר שמשפר את הפעילות הכוללת שלו. בנוסף, הליכה יומית משפרת את הסיבולת של הצועד, ומאפשר לבן אדם להתאמן יותר ויותר.

2. שמירה על בריאות העצמות: הליכה היא פעילות שמשתמשת במשקלו של האדם, כך שהליכה יומיומית שומרת על בריאות העצם, מגבירה את הצפיפות שלהן, ומפחיתה את הסיכון להיווצרות אוסטופורוזיס ושברים.

3. שיפור מצב הרוח: הליכה יכולה להפוך את הצועד למאושר יותר, שכן היא מובילה לשחרור אנדרופינים, הורמונים המעוררים אושר ומפחיתים מתח. המשמעות היא, שצעידה יכולה לסייע לשלוט בחרדה ולמנוע דיכאון.

4. שיפור איכות השינה: הליכה מדי יום עשויה לשפר את איכות השינה, שכן היא מסייעת בהפחתת רמת המתח. בנוסף כאשר הגוף עייף הוא מחפש מנוחה - ונרדם מהר יותר.

5. עלייה ברמות האנרגיה: שינה עמוקה ואיכותית ומצב רוח טוב הם הבסיס לרמת אנרגיה גבוהה שתקבלו מדי יום כאשר אתם הולכים. 

6. חיזוק שרירים: הליכה מפעילה את השרירים בפלג הגוף התחתון, מחזקת אותם ומשפרת את רמת הכושר הכללי.

כמה אדם צריך ללכת מדי יום?

כאמור, הכל תלוי בבריאות ובגילו של האדם, ומומלץ להתייעץ עם רופא. אבל באופן כללי, הליכה של עשרת אלפים צעדים מדי יום שווים לשישה-שבעה קילומטרים. 

* הליכה מהירה עדיפה: בדרך כלל מומלץ ללכת בקצב מהיר, והמהירות המתאימה היא כזו שמאפשרת לך לדבר - אך לא לשיר. על פי מחקר שפורסם בשנת 2022, "הליכה מהירה" בעלת השפעה חיובית על מחלות לב, סרטן ודמנציה, זאת בנוסף לעמידה במספר הצעדים היומי. מחקר נוסף חשף כי הליכה של אלפיים צעדים נוספים, מעל הכמות המדוברת, מפחיתה את הסיכוי למוות בטרם עת בשמונה עד 11 אחוזים. 

* האם הליכה היא באמת ספורט? כן, וזהו אחד מענפי הספורט היעילים ביותר לשריפת קלוריות, חיזוק שרירים וסיוע בשליטה במשקל.