במשך שנים התווכחו המומחים מהו מספר הפעמים שעל אדם לחפוף את שיערו במשך השבוע, על מנת להשאיר את השיער גם בריא וגם יפה לעין. כעת, המומחים הכריעו את הדיון

לדבריהם, מספר החפיפות השבועיות תלוי במספר גורמים ובהם: סוג השיער, כמות השומן על הקרקפת וגורמים נוספים. ד"ר אנתוני רוסי, רופא עור במרכז לחקר הסרטן Memorial Sloan Kettering  בניו-יורק אמר כי "חפיפת יתר גורמת לשיער להתייבש, בעוד שהצטברות שמן מחוסר שטיפה יכולה להוביל לריחות לא נעימים". רוסי אף הסביר כי הוא ממליץ לכל אדם לחפוף בין פעם לפעמיים במשך השבוע, אלא אם אתה עובר טיפולים כימיים כמו - הלבנה וסלסול, אז תיאלץ לחפוף את השיער יותר מפעמיים בשבוע.

עם זאת, האגודה האמריקאית לדרמטולוגיה ציינה כי אדם שסובל משומניות יותר בקרקפת יידרש לחפוף את שיערו מדי יום. בהקשר לכך ציין רוסי כי "במהלך התבגרות יש עלייה בהורמונים, מה שמוביל להתרחבות בלוטות החלב וסובלים מאקנה. ילדים שיחפפו יותר, מקטינים את הסיכוי שיסבלו משומניות יתר בגיל ההתבגרות".

חברי האיגוד האמריקאי אף ציינו כי  שיער עבה ומתולתל באופן כללי אין צורך לחפוף מדי יום ואפילו לא שבועי. הם כן ממליצים לחפוף אחת לשבועיים-שלושה על מנת לשמור על קרקפת בריאה.