לקראת יום הסוכרת הבינלאומי שחל היום, מתפרסמים נתונים בישראל, שלפיהם כ־7% מכלל האוכלוסייה בישראל חולים בסוכרת, כאשר בגילאים מבוגרים נתון זה צומח ל־15%. עוד עולה כי 30%־70% מהחולים יסבלו גם מבעיות עור הקשורות למחלה.

ד"ר להבית אקרמן, דרמטולוגית ומומחית לרפואת עור, מסבירה כי "חולי סוכרת עלולים לסבול מיובש בעור בשכיחות גבוהה במיוחד, בעיקר בעור כפות הרגליים. לכן חשוב שיסגלו שגרת טיפוח וטיפול קבועות בעור כדי למנוע תופעות חמורות לא רצויות".

אקרמן מוסיפה כי "יובש בעור מפריע לתפקודו התקין, עלול לגרום לחתכים ולסדקים, מה שמהווה מטרד בפני עצמו ואף מעלה את הסיכוי לחדירת מזהמים. נוסף לכך, עור יבש מהווה מטרד אסתטי ותפקודי ולרוב מלווה בגרד טורדני שעלול ליצור סדקים וחתכים".

לדבריה "חשוב להקפיד על מקלחות פושרות, לתת תשומת לב יתרה לעור בכפות הרגליים מאחר שמחלת הסוכרת פוגעת בזרימת הדם לקצוות בגוף ונוצרת ירידה בתחושה. אם מקפידים לטפל בעור כפות הרגליים באופן קבוע ניתן לשמור על בריאותו ואף להזרים את תנועת הדם בעזרת תנועות עיסוי".

בתוך כך, מערכת d־Nav, שפותחה על ידי חוקרים ישראלים באוניברסיטת מישיגן למען חולי סוכרת אושרה לשימוש בארץ לאחר יותר מעשר שנות מחקר וחמישה ניסויים קליניים. המערכת כוללת בינה מלאכותית המסוגלת לשנות מינונים של תרופות אונליין ולהמליץ לחולה באופן מדויק מה הכמות שהוא צריך להזריק וזאת על ידי מדידת רמת הסוכר שלו אונליין. המערכת נמצאת כרגע בפיילוט בשירותי בריאות מאוחדת ובקרוב תתחיל פיילוט בשירותי בריאות כללית.

זאת ועוד, מומחים במחלקה לחינוך וקידום בשירותי בריאות כללית פרסמו שורת המלצות ודרכים לשמור על איזון סוכרתי. בין היתר, ממליצים המומחים לשמור על תזונה מתאימה ומשקל תקין. "חשיבותה של תזונה מתאימה לסוכרתיים היא בתרומתה לשמירה על רמת סוכר תקינה בדם. משקל גוף רצוי משפר, בין היתר, גם את ניצול האינסולין המופרש על ידי הגוף. כך הוא מפחית, לעתים את הצורך בתרופות", מסרו.

עוד ציינו בשירותי בריאות כללית כי העקרונות הכלליים לשמירת תזונה ומשקל תקינים הינם: אכילת תפריט מגוון, הכולל את כל רכיבי המזון הדרושים לגוף וחלוקתו לאורך היום לחמש־שש ארוחות קטנות. במקביל, יש להימנע, עד כמה שניתן, ממאכלים המעלים במהירות את סוכר הדם". עוד ממליצים בקופת החולים לבצע פעילות גופנית כגון הליכה, שחייה ורכיבה על אופניים, ולהימנע מעישון.