מומחה לחיטוב הגוף בעל ערוץ יוטיוב פופולרי בשם ג'סטין אגוסטין עורר תגובות נרחבות ברשת החברתית טיקטוק, לאחר שחשף טכניקה שעוזרת לאדם להירדם תוך שתי דקות. אגוסטין שיתף סרטון קצר, שזכה ליותר מ-2.8 מיליון צפיות, המפרט אסטרטגיה שלדבריו נפוצה בעיקר בשירות הצבאי.

סובלים מנדודי שינה? ייתכן שזאת השיטה שתעזור לכם להירדם
סוף לנדודי שינה: המזון הסודי שיעזור לכם לישון טוב יותר בלילה

להלן השלבים שיעזרו לכם להירדם בקלות: 

ראשית, יש לקחת מספר נשימות עמוקות ולנסות להרגיע באופן מודע כל חלק בגוף, אחד אחרי השני. עוד הוסיף אגוסטין: "התחילו בהרגעת השרירים במצח. הרפו את העיניים, הלחיים והלסת והתמקדו בנשימה. עכשיו פנו לצוואר ולכתפיים. הקפידו שלא למתוח את הכתפיים. הרפו אותן ככל האפשר והחזיקו את הידיים לצדי הגוף. דמיינו תחושה חמה הנעה מהראש שלכם ועד לקצות האצבעות, לפני שתעבור מהלב אל הבהונות".

"אל תחשוב, אל תחשוב, אל תחשוב" הדגיש המומחה. "צריך לנסות לשחרר את הלחצים ולבצע דמיון מודרך: ראשית, דמיין כי אתה שוכב בסירת קאנו על אגם רגוע כאשר רק השמיים הצלולים פתוחים מעליך. שנית, דמיין כי אתה שוכב על ערסל קטיפה שחור בחדר שחור. לאחר מכן, אם אתה עדיין מרגיש שדעתך מוסחת, יש לחזור על המילים 'אל תחשוב, אל תחשוב, לא תחשוב' במשך כ-10 שניות". עוד ציין ש"אנחנו אמורים לתרגל את הטכניקה הזו בכל לילה, למשך שישה שבועות, כדי שזה יעבוד".

"בכל זמן ובכל מקום"

אגוסטין הרחיב והסביר כי "השיטה פותחה בשירות הצבאי, כדי לאפשר לחיילים לישון בכל זמן ובכל מקום, גם בשדה הקרב כשהסביבה מאוד לא נוחה ויש הרבה רעש". 

עוד אמר: "לפי המחקר שלי, זה פותח בעיקר עבור טייסי קרב שזקוקים ל-100% מהתגובות והמיקוד שלהם, שכולנו יודעים שחוסר שינה לא מיטיב עמם. ככל הנראה, 96% מהאנשים שיש להם בעיות שינה, אימצו את ההרגלים הללו, והם מסוגלים להירדם תוך שתי דקות מרגע עצימת העיניים".