החורף כבר כאן, ועמו מחלת השפעת בה נדבקים אנשים רבים. למרבה הצער, לא ניתן למנוע באופן מוחלט את ההידבקות במחלה, אך בהחלט יש מה לעשות כדי להבריא במהרה. על פי דיאטנים, אלו חמשת המאכלים שמומלץ לאכול במידה וחליתם:

פירות וירקות בצבעים - אכילת פירות וירקות מכל חמשת הצבעים יכולה לזרז את תהליך ההחלמה. "נוגדי חמצון כמו פלבנואידים, אנתוציאנינים וקרוטנואידים עוזרים להילחם בחיידקים 'רדיקליים', שעלולים לגרום נזק לתאים ולסכן את מערכת החיסון", אומרת הדיאטנית ד"ר איימי גודסון.

פירות וירקות (צילום: אינג'אימג')
פירות וירקות (צילום: אינג'אימג')

ויטמין סי - "ויטמין סי הוא נוגד חמצון רב עוצמה נוסף שיכול לעזור לשמור על מערכת החיסון חזקה", אומרת גודסון. ויטמין זה, שנמצא בפירות הדר, עוזר לתאי הדם הלבנים להתחזק ולהתגונן מבני חיידקים.

מיץ תפוזים (צילום: אינג אימג')
מיץ תפוזים (צילום: אינג אימג')

בשר בקר רזה - "אבץ הוא מינרל שעוזר לשמור על מערכת חיסונית חזקה, ובשר בקר נחשב למקור מצוין לאבץ, המספק כמעט מחצית ממה שאתה צריך ביום", אומרת גודסון. צמחונים יכולים להשיג אבץ מקטניות, אגוזים ואפילו שוקולד מריר.

בשר בקר (צילום: אינגאימג')
בשר בקר (צילום: אינגאימג')

יוגורט יווני - ד"ר טובי אמורים אומר כי זהו מקור טוב לחומרים כגון סלניום ואבץ. יוגורט יווני מספק גם B12 וחיידיקים "טובים" נוספים המסייעים בהגנה על מערכת העיכול.

יוגורט (צילום: אינגאימג')
יוגורט (צילום: אינגאימג')

תה ירוק - אמנם מבחינה טכנית זה לא מזון, אבל לגימת תה ירוק יכולה לעזור לבריאות הכללית. "תמיד יש לי שקיות תה ירוק במזווה כי תה ירוק מכיל פוליפנולים, שהם נוגדי חמצון רבי עוצמה, שהוכחו כמסייעים להילחם במחלות", אומר אמידור.

תה ירוק (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
תה ירוק (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')