שוק החלב הפך למגוון ורחב כאשר יש בו מספר תחליפים ששוברים את השוק. אולם, חלב פרה נותר מקור חשוב לחלבון ותוספי תזונה נוספים, ופרופסורים לאפידמיולוגיה ותזונה של בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, בחנו כיצד משפיע חלב על בריאות האדם ומצאו יתרונות מעניינים:

עצמות חזקות: שתיית חלב מובילה לעצמות בריאות יותר ולהן סבירות נמוכה יותר להישבר בעתיד. ההמלצה לגילאי 2 עד 8 היא 2 וחצי כוסות חלב / כמות זהה של מוצרי חלב אחרים, או 3 כוסות ומעלה לילדים בגילאי 9+ ומבוגרים.

ירידה במשקל: חלב דל שומן או נטול שומן הוא ללא ספק אפשרות בריאה יותר מאשר משקאות מוגזים או דיאטטיים, תה ומשקאות מעובדים אחרים בשוק. מחקרים מצאו כי מוצרי חלב קשורים לבלימה של העלייה במשקל.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מי החלב הצמחי המנצח? 

מבחינה תזונתית, נמצא כי כל קטגוריה של חלב חלופי יש יתרונות וחסרונות בהשוואה למוצרי חלב.

סידן: חלב פרה מנצח, אך יצרני חלב צמחי פתרו זאת על ידי הוספת של סידן למוצרים.

חלבון: חלב סויה מכיל בערך אותה כמות חלבון כמו מוצרי חלב פרה. 

שומן, נתרן וכולסטרול: בהשוואה לכולסטרול התזונתי במוצרי חלב פרה, רוב החלבים מהצומח הם בחירה טובה מכיוון שהם כמעט ולא מכילים כולסטרול. רמות הנתרן שוות יחסית בין חלב צמחי למוצרי חלב טבעי. למעט חלב קוקוס, יש שומנים רוויים נמוכים בכולם.

ויטמינים A, D ו-B12:  הסיבה היחידה לכך שחלב הוא מקור כל כך טוב לויטמינים A ו-D הוא שמועשר בוויטמינים האלה בתהליך העיבוד, וזה חל גם על חלב צמחי.

ממתיקים נוספים: מוצרי חלב מכילים ממתיק טבעי פנימי משלהם, לקטוז, שהוא הסוכר שמטריד את הבטן של אנשים רבים. לחלב על בסיס צמחי אין את היתרון הזה וכאן זה עלול להיות חיסרון תזונתי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>