החורף בפתח ועמו גם שלל מחלות וזיהומים ויראליים. אחד מהפתרונות שעשויים לסייע במניעת חולי הוא תזונה המחזקת את המערכת החיסונית. הפירות הבאים יעניקו מענה לכל אחד מתסמיני העונה הקרה ויהפכו אתכם לפצצת אנרגיה שהודפת נגיפים.

תפוז: פרי החורף הזה עשיר בוויטמין C וסידן. אכילת תפוזים מדי יום מסייעת מאוד בחיזוק המערכת החיסונית. מלבד זאת, הוא מונע נזקים לעור ויכול לסייע בירידה במשקל.  כמו כן, גם עוזר להוריד את רמות הכולסטרול בדם, מה שמספק הגנה מפני מחלות אחרות. 

גויאבה: עשיר בוויטמין C, פרי חורף זה מכיל נוגדי חמצון הנלחמים בחיידקים המסוכנים לגוף. הגויאבה מכילה גם כמות טובה של סיבים והופכת אותו לפרי מצוין לשיפור העיכול. 

חמוציות: החמוציות מספקות ויטמין C. פירות היער האדומים מפחיתים את הסיכון למחלת עורקים כליליים ומורידים את רמות הכולסטרול. ניתן לשלב אותם גם בסלטים שונים.

קיווי: פרי ירוק מרענן זה הוא מקור עשיר של ויטמין C. מלבד חיזוק המערכת החיסונית, הוא מסייע גם בוויסות לחץ הדם, מניעת קרישת דם ושיפור הראייה. התכונות נוגדות החמצון שלו גם עוזרות לחסל חיידקים המסוכנים לגוף.

רימון: כאבי פרקים בעונת הקרות נפוצות מאוד בקרב צעירים ומבוגרים כאחד. העונה יכולה להיות מאתגרת, במיוחד עבור אנשים עם דלקת פרקים. אכילת רימון יכולה לעזור גם כי הוא מכיל ויטמין K המחזק את העצמות. פרי אדום זה הוא גם מקור מצוין לסיבים ולוויטמין C.

רימונים (צילום: אינגאימג')
רימונים (צילום: אינגאימג')

 תפוח רפרפת: זהו עוד פרי עשיר בוויטמין C שתוכלו להוסיף לתזונה החורפית שלכם. בנוסף הוא מכיל מינרלים חשובים כמו סידן ומגנזיום וויטמין B6. התכונות נוגדות החמצון שלו הופכות אותו למועיל יותר.