יובש בעור עשוי להיות דבר מתסכל למדי, כאשר הקור בעונת החורף הופך אותו לעיתים לקשה וחמור. אנשים הסובלים מבעיה זו נעזרים במספר מוצרים אפשריים, בהם קרם לחות ומכשיר אדים, כדי להקל על היובש. עם זאת, גם לדברים הנכנסים לגופנו עשויה להיות השפעה מסוימת על העור, במיוחד במהלך החודשים הקרירים. 

חמש סיבות שעשויות להשפיע על רמת היובש ממנו אתם סובלים:

1. אתם לא שותים מספיק מים: העור שלכם עשוי להתייבש במידה והגוף לא מקבל מספיק לחות. 

2. אתם לא צורכים מספיק דגים מדי שבוע: המומחים ממליצים לאכול כ-220 גרם דגים מדי שבוע, במיוחד דגים שמנים או כאלה שגדלים במים קרים, שכן הם מכילים חומצות שומן ואומגה 3, העשויים להשפיע על בריאות הלב וכלי הדם, לצד הבריאות הנפשית.

3. אתם שותים יותר מדי אלכוהול: סביר להניח שכוס יין או בירה מדי פעם לא ישפיעו על העור בצורה משמעותית מדי, אך צריכה מרובה של אלכוהול עשויה להשפיע על רמת היובש של העור. 

4. אתם לא אוכלים את החלמון של הביצה: הוא כולל ויטמינים ומינרלים חשובים, בהם ויטמין D. מחקרים רבים טוענים כי מחסור בוויטמין זה עשוי להשפיע על רמת היובש בעור. למעשה, איגוד בריאות הלב האמריקאי ציין כי "אנשים בריאים יכולים לאכול ביצה אחת מדי יום - כחלק מתזונה בריאה". 

5. אתם לא כוללים קולגן בתזונה שלכם: ישנם מחקרים הטוענים שצריכת קולגן עשויה להשפיע רמת היובש של העור. עם זאת, הדבר אינו מגובה במחקרים רבים מדי, אך צריכת קולגן לא מזיקה לגוף האדם.