נראה שההמלצה לשתות שמונה כוסות מים ביום, או כשני ליטר, לא לגמרי נכונה.על פי מחקר חדש, אנשים רבים צריכים רק 1.5 עד 1.8 ליטר ביום, פחות משני הליטר המומלצים בדרך כלל. 

"ההמלצה הנוכחית [כלומר שתיית שמונה כוסות] אינה נתמכת מדעית כלל", אמר יוסקה יאמאדה מהמכון הלאומי לחדשנות ביו-רפואית, בריאות ותזונה ביפן, ואחד המחברים הראשונים של המחקר, והוסיף כי "רוב המדענים לא בטוחים מאיפה ההמלצה הזו מגיעה". אחת הבעיות, היא שהערכות קודמות לגבי צרכי המים של האדם מתעלמות מכך שהמזון שלנו מכיל מים, מה שיכול לתרום חלק גדול מכלל הצריכה שלנו.

כפי שהסביר ימאדה, "אם אתה אוכל רק לחם וביצים, לא תקבל הרבה מים מהמזון. אבל אם אתה אוכל בשר, ירקות, דגים, פסטה ואורז, אתה יכול לקבל כ-50 אחוז מצרכי המים של הגוף שלך". אולם, המחקר גילה שמי שחיים באקלים חם ולח ובגובה רב, כמו גם ספורטאים ונשים הרות ומניקות צריכים לשתות יותר מים.

פסטה (צילום: Pixabay)
פסטה (צילום: Pixabay)

גם לגברים בגילאי 20 עד 35 יש "מחזור" מים ממוצע של 4.2 ליטר ליום. זה ירד עם הגיל לממוצע של 2.5 ליטר ליום עבור גברים בשנות ה-90 לחייהם, וזה כמובן תלוי באנרגיה שמוציא הגוף. באשר לנשים בגילאי 20 עד 40, קצב ה"מחזור" של המים בגוף היה 3.3 ליטר, והוא ירד ל-2.5 ליטר בהגיעם לגיל 90.

פרופסור ג'ון ספיקמן מאוניברסיטת אברדין, מחבר שותף למחקר, אמר: "מחקר זה מראה שההצעה הנפוצה של שתיית 8 כוסות מים - או כשני ליטר ליום - היא כנראה גבוהה מדי עבור רוב האנשים". אמנם אין נזק ברור משתיית כמויות גבוהות יותר של מים, העיתון הבריטי אומר כי השגת מי שתייה בטוחים עשויה להיות יקרה, בימים אלה.