פופאי צדק, לאכילת עלי התרד יתרונות עצומים לגוף שלנו. תרד הוא אחד מהעלים המזינים ביותר שיש לטבע להציע, ואת יתרונותיו הבריאים ניתן לצרוך אותו במספר צורות - כשהעלים מבושלים, ירוקים וטריים או כשהוא מעורב בתוך מיץ. עם אכילת עלי התרד, הגוף מקבל 16% מהיעד היומי של ויטמין C, כ-25% מיעד החומצה פולית, 26% מיעד הוויטמין A היומי ו-200% מיעד ויטמין K.

בנוסף לויטמינים הרבים שהירק נושא, מצאנו חמישה יתרונות נוספים לאכילת התרד:

הגנה על העיניים ומשפר את הראייה:

תרד מלא בשתי תרכובות צמחיות, לוטאין וזאקסנטין, וכשאנחנו אוכלים אותו התרכובות מצטברות ברשתית העין, ומתנהגות קצת כמו משקפי שמש. התרד עוזר לרשתית בסינון אור כחול, ונפטר מרדיקלים חופשיים מזיקים.

בנוסף, התרד יכול לעזור להפחית את הסיכון שלנו לפתח ניוון מקולרי גילי (AMD), שהוא הגורם המוביל לעיוורון. מחקר ראשוני מצביע על כך שהצטברות של לוטאין ברשתית העין עשויה לשפר את חדות הראייה, גם אם אם יש לנו ניוון מולקולרי.

עור בהיר וזוהר יותר

עלי תרד מספקים ויטמינים ונוגדי חמצון שטובים לעור שלנו, ומעניקים לנו עור זוהר ובריא יותר. מחקר שנערך באוסטרליה מצא שלנשים שאכלו יותר פירות וירקות (במיוחד תרד) יש עור בהיר יותר בהשוואה לעמיתיהם שלא אכלו את אותם ירקות ופירות.

תרד, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
תרד, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')

עצמות חזקות יותר

התרד מלא בוויטמין K, ויטמין המעורב בחילוף החומרים בעצמות, ומחקרים הראו שלאנשים שחסר להם הויטמין, יש סיכון גבוה יותר לאוסטאופורוזיס - בריחת סידן, דלדול של העצם. מחקר נוסף הראה שאכילה קבועה של תרד וירקות ירוקים אחרים טובה למסת העצם שלך.

שיפור לחץ הדם

ישנן חנקות טבעיות בתרד שעשויות לסייע בהורדת לחץ דם באופן טבעי. במחקר מיוחד, מבוגרים בריאים שקיבלו משקה תרד, מיץ סלק או משקה גרגיר הנחלים הורידו משמעותית את לחץ הדם שלהם תוך מספר שעות לאחר שתיית המיץ. 

עוזר בהתאוששות מעייפות לאחר ספורט

נוגדי החמצון בתרד עשויים לשפר את ההתאוששות שלנו ממתח פעילות גופנית. במחקר שנעשה על אצנים, לאלו שאכלו תרד במשך 14 ימים לפני חצי מרתון היו סימנים נמוכים יותר של מתח חמצוני ונזק לשרירים לאחר המרוץ, בהשוואה לאלו שאכלו שלא אכלו תרד ימים אחדים לפני יום המרוץ.