בתי חולים דיווחו למשרד הבריאות על שלושה ישראלים שאושפזו עם זיהום חמור בעיניים וחשש לפגיעה קשה בראייה לאחר שימוש בתרופה "Eylea". לאחר בדיקה שערך משרד הבריאות, נמצא ששלושת המקרים התרחשו בזמנים שונים. המשרד בודק האם מקור הזיהום בתרופה או בתהליך ההזרקה.

Eylea מיועדת לטיפול בפגיעה בראייה הנגרמת עקב מחלות הרשתית הבאות: בצקת מקולרית על רקע סוכרת, ניוון מקולרי גילי, צמיחת כלי דם פתולוגיים ברשתית ובצקת מקולרית בעקבות חסימה בווריד הרשתית המרכזי או בסעיף וריד הרשתית. 

ד"ר תמיר וינברג, מומחה ברפואת עיניים במכבי שירותי בריאות הסביר: "התרופה Eylea היא תרופה ידועה ומוכרת עם פרופיל בטיחותי גבוה הזהה לתרופות המוזרקות לחלל העין. פעולת ההזרקה נעשית באופן זהה לכל התרופות, בהן ראשית כל מרדימים את העין בטיפות אלחוש ולאחר מכן מחטאים את אזור ההזרקה בתמיסת יוד מהול".

הוא התייחס לזיהומים, ואמר: "הזיהום בתוך העין עלול להגיע ממיכל אחסון התרופה בסבירות נמוכה מאוד או ממזהם מקומי שהיה בסביבת ההזרקה, שיכול להוביל לתהליך זיהומי בפנים העין, שנקרא אנדופתלמיטיס. הזרקות אלו מבוצעות בישראל ובכל העולם בכמות של מאות ליממה עם 0.03% סיכון לזיהום תוך עיני. לכן, אין לחשוש מתוצאות הזרקות אלו, מאחר וקבלת ההזרקה כטיפול הינה בעלת חשיבות לשמר את ראיית המטופל. יש להמתין לתוצאות משרד הבריאות על מנת להבין את פרטי האירוע".