רבים מאיתנו פועלים על מנת להפחית את פליטת הפחמן בכדור הארץ, או גם כדי לייעל את הצריכה ולהפחית את ההוצאות החודשיות, אין אם על ידי כיבוי התאורה בבית כאשר אינה בשימור, או ללכת ברגל ממקום למקום במקום ברכב. עם זאת, שמירה על איכות הסביבה, אינה מוגבלת רק לכך, אלא חורגת וכוללת גם כמה סוגי מזון שניתן להחליף בפריטים אחרים, שפחות מזיקים לסביבה. 

המחקר שבוצע, המליץ לעשות כמה פשרות בעת הקניות, על מנן להפחית את מה שתיאור החוקרים כ"קלוריות פחמן"? התוצאות גם הצביעו על כך שאנשים, המחפשים להיות ידידותיים יותר לסביבה, צריכים להחליף את גבינת הפטה גבינת מוצרלה, ולהכין את ההמבורגרים שלהם בבית, במקום לקנות אותם מוכנים.

המחקר כלל מדד של טביעת הרגל הפחמנית, שניתן ליצור בהתבסס על תכולה ממוצעת של סל קניות, על ידי בחינת דרכם של 30 מוצרי מזון מהשדה, או החווה למדפי הסופרמרקט. המחקר גם כלל את מדידת רמות תחמוצת החנקן מהשדות, פליטות מדשנים, פליטות מכריתת יערות ושימוש באנרגיה של מפעלים.

בנוסף, צוות החוקרים הצליח להעריך את מספר הקילוגרמים של הפחמן הדו חמצני הנפלטים לכל ק"ג של מוצר, שכן נמצא שמוצרים כמו גבינת פטה, וגבינת עיזים, דורשים כמויות אדירות של מים כדי לייצר, וכתוצאה מכך משתחררים 34 ק"ג של פחמן דו חמצני לקילו, ו-46 ק"ג בהתאמה, במהלך הייצור. מומחים המליצו לקונים לשקול להחליף את הגבינות האלו בגבינת מוצרלה, שמשקל הפליטה מוגבל ל-9 ק"ג פחמן דו חמצני לקילו בלבד, או גבינת חלומי, שפליטות הייצור  שלה עומד על 30 ק"ג פחמן דו חמצני לקילו בלבד.