בעוד החורף מסרב להיכנס לתוקף באופן רשמי, עונת המעבר שפוקדת אותנו בימים אלו מבשרת בין היתר על תקופת הצינון והחולי שקרבה. ובין הכאבים הנפוצים בתקופה זו, הוא איך לא - כאב הגרון.

רוצים לשמור על בריאות השיניים? אלו המאכלים שעליכם לאכול

כאבי גרון עלולים להיות מעצבנים במיוחד, כאשר פעולות כמו אכילה ושתייה הופכות להיות מורכבות. לכן, עלינו להיות עירניים לכך בזמן גם רק כשמתחיל הכאב הראשוני. אז מאילו סוגים מומלץ להתרחק כדי להגדיל את הסיכויים להתאושש במהירת? 

חטיפים פריכים

צ'יפס, קרקרים ומזונות אחרים עשויים להרגיש חדים בעת בליעה ולגרום ליותר כאב וגירוי. הקצוות המשוננים של המזונות האלה יכולים לחדור לתוך הגרון שכבר כואב מה שהופך אותו לכאוב אף חןץר. מזונות רכים יותר נוטים להסתדר טוב יותר עם כאב גרון. אך אם קרקרים הם כל מה שתרצו בזמן החולי, תמיד אפשר לטבול אותם בתה חם כדי לרכך אותם.

חטיף תירס מלוח (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
חטיף תירס מלוח (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

פירות הדר

פירות הדר עמוסים בוויטמין C, וזה נהדר כשחולים. עם זאת, החומציות של פירות טריים כמו תפוזים, לימונים וליים מגבירה את הדגדוג בגרון, אז עדיף להימנע מהם עד שכאב הגרון ירגע. גם מיצים ושייקים עשויים מפרי הדר עשויים לגרום לדגדוג מעצבן, לכן עדיף להימנע מהם. לעומת זאת, מומלץ דווקא לסחוט פירות הדר לתוך תה או מים חמים רגילים עם דבש כדי להרגיע כאב גרון. 

מיץ תפוזים (צילום: אינג אימג')
מיץ תפוזים (צילום: אינג אימג')

מזונות חומציים

בדיוק כמו פירות הדר, מזונות חומציים כמו רוטב עגבניות עשויים לגרום לאי נוחות בגרון. אם כן, יש להימנע מהם באופן זמני עד שהכאב יירגע.

פיצה (צילום: אינגאימג')
פיצה (צילום: אינגאימג')

אוכל חריף

סוגי מזונות אלו עלולים לגרום לגירוי של האזור המודלק בגרון או לגרות עוד יותר את הגרון. אז אם אתם חובבי חריף, תצטרכו להימנע מהרטבים מעט, עד שהכאב יחלוף.

פלפל חריף (צילום: אינגאימג')
פלפל חריף (צילום: אינגאימג')

ירקות חיים

גזר וסלרי הם בהחלט בריאים, אבל הקשיחות שלהם עלולה להיות מטרידה באזור הגרון המגורה. לעומת זאת, ניתן להינות מירקות מבושלים או מרוסקים כמו פירה בעת החולי. 

גזרים בתנור (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
גזרים בתנור (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

אוכל מטוגן

למרות שאוכל מטוגן עשוי להיות מנחם כשחולים, הציפוי הגס עשוי לעצבן את כאב הגרון שלך. לכן יש להתרחק מהם עד שהסימפטומים יתפוגגו.