אנשים רבים מנסים לשנות את הרגלי התזונה שלהם ולהקפיד על אורח חיים בריא, אך דבר זה לא תמיד פשוט לביצוע. אכילה נכונה לאורך היום תעזור בהגעה לתחושת שובע ממושכת. ישנן מספר דרכים לפעול בדרך זו. 

ראשית, הקפדה על כך שבכל ארוחה שנאכל תהיה כמות מסוימת של סיבים, יכולה לתרום רבות לתחושת שובע ממושכת. הסיבה לכך היא שהסיבים מתעכלים לאט יותר בגופנו. 

שתיית מים מרובה תתרום גם כן לנושא זה, בעיקר משום שפעולת השתייה מפעילה חלקים בקיבה, המאותתים למוח על שובע. פחמימות מעודנות, כמו לחם לבן, אמנם נחשבות למשביעות, אך מסתבר כי האמת היא דווקא הפוכה. אכילה של פחמימות מסוג זה תשביע אותנו פחות מצריכה של סיבים וחלבונים שונים. 

כמו כן, צריכה של מזונות כמו גזר, תפוחים, מלפפונים וסלרי יפחיתו גם הם את הרעב, משום שהם כוללים בתוכם תכולת מים גבוהה. כאמור, כמויות גבוהות של חלבון במזון אותו אנו צורכים, יתרמו גם כן לעניין. 

בנוסף, ארוחה מאוזנת עם כמות מצומצמת של שומן, תתרום במידה רבה לתחושת השובע. אגוזים יתרמו גם כן רבות לדבר. "החלבון, הסיבים והשומן באגוזים עוזרים לך להרגיש שובע זמן רב יותר, כך שלמעשה אתה עשוי לאכול פחות במהלך היום", אומר מומחה בתחום.