בשבועות האחרונים התפרץ בישראל גל תחלואה נוסף בנגיף הקורונה, והפרויקטור, סלמן זרקא, המליץ לאזרחים לשוב לעטות מסכות במקומות סגורים. הבוקר (ראשון) שוחח זרקא עם ענת דוידוב וגדעון אוקו ב-103FM.

"אנחנו נמצאים כבר כשלושה שבועות בעלייה מבחינת התחלואה, גם בשפעת אנחנו רואים עלייה. לצערי אנו צפויים שהעלייה תימשך בשבועות הקרובים. ככל שמסתכלים על מה שקורה בעולם, בעיקר אוסטרליה וניו זילנד, גם באירופה הקרובה אלינו, אנו צפויים לגל תחלואה גם של שפעת וגם של קורונה, נראה שהעלייה כבר החלה", פתח זרקא את דבריו. 

"הניסיון שצברנו גם אצלנו וגם בעולם המילה הגבלות וסגרים פחות מתאימה, לצערי עדיין האומיקרון אלים לאוכלוסייה בסיכון. אנחנו במשפחה חמולה גדולה שהחלה בסוף 21 עם ה-BA1 עכשיו אנחנו ב-BQ1, כולם שייכים לקבוצה מדבקת יותר אך פחות אלימה. אנחנו כבר ב-2000 ויותר ליום, אנשים נבדקים ויש אחוז חיוביים גבוה. יש אנשים עם מחלה נשימתית אך לא כולם נבדקים בעידן הזה. אנחנון בעלייה בחולים הקשים, אם ידענו מקרים של שלושה-חמישה מקרים ליום, אנחמנו כבר בממוצע של 20 חולים קשים מדי יום בגלל קורונה, בשפעת המספר גדול יותר. ברור שהחולים הקשים יגיעו למיון, טיפול נמרץ ומערכות פנימיות, ולכן צפויים עומסים במערכת הבריאות. יש מה לעשות, קיים חיסון בקופות החולים. יש היענות, אולי אנשים מחכים על הגדר. אנחנו שולחים סמס לכל אוכלוסיות הסיכון, לא קוראים לבריאים בני ה-30 לבוא להתחסן", הוסיף. 

"אני ממליץ לאוכלוסיית הסיכון להתחסן, מסכות, אני חושב בטח אוכלוסיית הסיכון, אבל גם אם צעירים ישימו במקומות סגורים, זה יעזור. צריך להרים את המסכה לאף ולפה, יש הרבה מחוללים בתקופה הזאת. צריך לשמור על סבא וסבתא", סיים זרקא את דבריו. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm