על פי מחקר חדש שפורסם בכתב העת PLOS Medicine, החלפת בשר אדום ומזון מעובד בקטניות, דגנים מלאים וירקות יכולה לעזור להגדיל את תוחלת החיים ביותר מעשר שנים לאנשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אנשים רבים לא חושבים מיד על קטניות כשמדובר במזונות שצריך לאכול על בסיס יומי ובעלי יתרונות לטווח ארוך. הקטניות הנפוצות ביותר הן שעועית, עדשים, פולי סויה, שעועית, בוטנים וחומוס. היתרונות הבריאותיים העיקריים של קטניות כוללים מקור מצוין לחלבון, החיוני לתפקודים ביולוגיים רבים. קטניות מהוות מקור חשוב לסיבים תזונתיים וסייעים בחיזוק המערכת החיסונית, הורדת כולסטרול, הפחתת דלקות, ניהול רמת הסוכר והמשקל בדם, ומקדמים בריאות מערכת העיכול.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

כמו כן, קטניות מכילות מינרלים כמו אשלגן, סידן, ברזל, מגנזיום ואבץ וממלאים תפקידים חיוניים בגוף האדם. בנוסף, שעועית מכילה פוליפנולים רבים, שהם נוגדי חמצון רבי עוצמה המשתקמים תאים ורקמות. מחקרים הראו שכל התכונות התזונתיות הללו יכולות להגן מפני מחלות כרוניות, כמו סוכרת מסוג 2, מחלות לב וסרטן. האגודות האמריקאיות לסרטן, סוכרת ולב ממליצות על אכילת קטניות כחלופה לחלבונים מהחי כדי לסייע בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות אלו.